جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید نوروز

حوزه/ نوروز یک فرصت بی نظیر برای یک سفر خوب، دید و بازدید، صله رحم، رفع کدورت و کینه، استحکام پیوند خویشان و آشنایان، هدیه دادن و... است که باید به خوبی از این سنت های نیکو و اسلامی بهره برداری نماییم.

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تبریک سال نو، با اشاره به متون و منابع روایی از اهل بیت (ع) در خصوص بهار طبیعت و نوروز بیان داشت:امام صادق (ع) خطاب به مومنان فرموده اند؛ هنگامه  نوروز با غسل و پوشیدن لباس تمیز و دعا به استقبال بهار طبیعت بروید و همین تاکید اهمیت نو شدن طبیعت را برای بهره گیری از معنویات آشکار می سازد.

وی با اشاره به این که در قرآن و سایر کتب آسمانی نیز به بحث نو شدن طبیعت اشاره شده است،  بیان داشت: بسیاری از کتب آسمانی و ادیان الهی نوروز را روزی نو دانسته اند که در آن اتفاقات و حوادث تازه و مثبتی رخ داده است.

استاد حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که در برخی کتب روز به زمین نشستن کشتی حضرت نوح (ع) ، سرد شدن آتش بر حضرت ابراهیم (ع) و... در نوروز اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: نوروز در فرهنگ اسلامی و مکتب ما روز ظهور امام عصر (عج) است و می توان تحولات عجیب و مثبت را در این ایام حس کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه با اشاره به این که عید نوروز طبق روایات قرآنی و دینی ما موازی با آموزه های اسلام است بیان داشت: آغاز زندگی و دگرگونی طبیعت در منابع دینی مبارک، خوش یمن و ستودنی است و می توان عظمت پروردگار را نسبت به تحول در طبیعت مشاهده و مورد تفکر قرار داد.

وی  در پایان با اشاره به اینکه اسلام علاوه بر تاکید و توجه به شعائر دینی برای ایجاد شادی و تفریح انسان نیز اهمیت ویژه ای قائل شده، اظهار داشت: نوروز یک فرصت بی نظیر برای یک سفر خوب، دید و بازدید، صله رحم، رفع کدورت و کینه، استحکام پیوند خویشان و آشنایان، هدیه دادن و... است که باید به خوبی از این سنت های نیکو و اسلامی بهره برداری نماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha