جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صابری اراکی

حجت الاسلام صابری گفت: درخواست تحول معنوی و نفسانی، خواهشی است که مهربانی و نگاه خاص اهل بیت(علیهم السلام) را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صابری اراکی صبح امروز در مراسم دعای ندبه در جمع نمازگزاران این مکان مقدس به تشریح انواع نگاه خداوند متعال به بندگان پرداخت و اظهارداشت: خداوند دو نوع نگاه به بندگان دارند، یک نگاه عام و دیگری نگاه خاص.

وی در تبیین آیه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» اظهار داشت: رحمان و رحیم هر دو معنای مهربانی دارند، خداوند امانت می دهد؛ اما رحمان، مهربانی عام خدا و رحیم مهربانی خاص خداست.

این کارشناس مذهبی مهربانی عام خدا را در عطای رزق مادی به همه خلایق بیان کرد و افزود: ما بارها در دعای ندبه از خدای متعال می خواهیم «وَ انْظُرْ إِلَيْنَا نَظْرَةً رَحِيمَةً ». در واقع در این دعا به ما آموزش داده شده که دنبال نگاه و مهربانی خاص خدا باشیم و به نگاه عام خدا اکتفا نکنیم.

سخنران مراسم، ائمه(علیهم السلام) را مظهر اسماء الهی دانست و گفت: اهل بیت(علیهم السلام) هم، نگاه خاص و عام دارند، «و عَادَتُكُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُكُمُ الْكَرَمُ» بیانگر نگاه و مهربانی عام ائمه(علیهم السلام) است.

وی با بیان اینکه رفع حوائج مادی مصداق مهربانی عام اهل بیت(علیهم السلام) است، عنوان داشت: رفع حوائج مادی ساده ترین و پایین ترین درخواست از اهل بیت(علیهم السلام) و دست یابی به مهربانی عام ایشان کار ساده ایست، اما درخواست تحول معنوی و نفسانی، خواهشی است که مهربانی و نگاه خاص اهل بیت(علیهم السلام) را می طلبد.

حجت الاسلام صابری در پایان با ذکر آیه « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ»(مائده/35) گفت: ما فقط با رعایت تقوا می توانیم به نگاه خاص امام زمان(ارواحنا فداه) دست پیدا کنیم و اگر ایشان به ما نگاه خاص داشته باشند دیگر در تحولات اجتماعی و دنیوی متحول نمی شویم و تغییر هویت و ماهیت پیدا نمی کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha