پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت اله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی ارزش کارهای شخص به نیت بستگی دارد گفت: اگر کسی ثروت خود را برای ساخت بیمارستانی با هدف کسب رأی هزینه کرده باشد، هزاران نفر از آن بیمارستان استفاده کنند چیزی نصیب او نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مصباح یزدی امشب در جمع تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان اینکه خدمتگزاری در نظام اسلامی برای همه افتخار بزرگی است، گفت: این نظام در جهت ظهور حضرت ولی عصر (عج) گام بر می‌دارد و هر کسی قدم کوچکی در این راه بردارد افتخار بزرگی برای او است.

ایشان با اشاره به اینکه نوع کارها و مسئولیت‌ها از نظر موقعیت و ارزش بسیار متفاوت است بیان کرد: کاری که سرداران برومند، پرتوان، برای حفظ امنیت کشور انجام می‌دهند؛ قابل مقایسه با بسیاری از کارها نیست.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه کسانی که افتخار خدمت به مردم نصیبشان می‌شود می‌توانند مقدماتی فراهم کنند که ارزش کارشان صدها برابر شود گفت: ارزش کارهای خداپسند، بیش از اینکه به حجم کار و کیفیت ظاهری مربوط شود بستگی به نیت انجام کار دارد.

ایشان تصریح کرد: وقتی هدف از خدمت در نیروی انتظامی علاوه بر  کسب روزی، حفظ نظام باشد ارزش این خدمت بسیار بیشتر است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه گاهی انگیزه برای حفظ نظام سرفراز بودن ملت و کشور است گفت: گاهی انگیزه فرد از پابرجا ماندن نظام اسلامی، حفظ بندگانی است که خداوند آنها را دوست دارد که ارزش کار او را بسیار بیشتر می‌کند.

ایشان ابراز داشت: همه موجودات حس میهن‌پرستی و مبارزه برای حفظ وطن در وجودشان وجود دارد و مختص به انسان‌ها نیست؛ ولی اگر انگیزه مبارزه برای وطن خداوند باشد با هیچ انگیزه‌ای قابل مقایسه نیست و ارزش آن بی‌نهایت است.

ایشان بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در جنگ احزاب یک ضربه زدند و پیامبر(ص) فرمودند؛ ارزش این ضربه از عبادت همه جن و انس بیشتر است، چراکه مبدأ این ضربه معرفتی است که جن و انس از آن محرومند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: معرفت و اخلاصی که امام علی(ع) در عمل داشت در هیچ جن و انسی پیدا نمی‌شود و مبدأ این ضربه معرفتی است که جن و انس از آن محرومند.

ایشان با بیان اینکه محاسبات ما با محاسبات ملکوتی تفاوت دارد گفت: اگر ما شیعه علی(ع) هستیم، باید سعی کنیم معرفت و اخلاص خود را افزایش دهیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر دست کسی را گرفتیم، نباید به این فکر باشیم که از ما تشکر کند چراکه ما باید برای خدا این کار را انجام دهیم.

ایشان بیان کرد: اگر یاد بگیریم که چه کنیم ارزش کار خود را بالا ببریم منفعت آن برای خود ما است و خداوند مزدی به ما می‌دهد که جز خودش کسی نمی‌فهمد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی ارزش کارهای شخص به نیت بستگی دارد گفت: اگر کسی ثروت خود را برای ساخت بیمارستانی با هدف کسب رأی هزینه کرده باشد، هزاران نفر از آن بیمارستان استفاده کنند چیزی نصیب خود شخص نمی‌شود.

ایشان ابراز داشت: شما سرباز امام زمان(عج) هستید و افتخار خدمت در نیروی انتظامی و حفظ امنیت نظام برای کسی پیش نمی‌آید اما وقتی ارزش آن برای خود شما می‌ماند که نیتتان برای خدا باشد و اگر فقط به دنبال پست و مقام و کسب روزی باشید از آن فضیلت‌ها بهره‌ای نخواهید برد.

استاد حوزه عنوان کرد: باید تمرین کنیم کارهایمان را برای مزد و ارتقا انجام ندهیم، بلکه کار را برای خدا انجام دهیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

 

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha