پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ همایش سه ساله کربلا حضرت رقیه(سلام الله علیها)

حوزه/خطیب حوزه با ابراز تأسف از بی توجهی به اهمیت فرزند دختر گفت: متاسفانه عده ای از افراد مانند دوران جاهلیت، ولادت فرزند دختر را برای خود ننگ دانسته و همواره به دنبال فرزند پسر هستند و در نتیجه این تفکر، ظلم و تبعیض های زیادی در حق دختران است.

به گزارش خبرگزاری»حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد، عصر امروز در همایش «سه ساله کربلا» که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ولادت فرزند دختر را نشانه باز شدن و گشایش درهای رحمت الهی برای پدر و مادر عنوان کرد.
وی با استناد به روایات، از نشانه های خوش قدمی زن، دختر بودن فرزند اولش برشمرد و گفت: خداوند به واسطه ولادت فرزند دختر عذاب را از پدر و مادر او  بر می دارد و با ولادت هر فرزند دختر، رحمت و مغفرت الهی نسبت به آنها او بیشتر می شود.
خطیب حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از بی توجهی به اهمیت فرزند دختر گفت: متاسفانه عده ای از افراد مانند دوران جاهلیت ولادت فرزند دختر را برای خود ننگ دانسته و همواره به دنبال فرزند پسر هستند و در نتیجه این تفکر، ظلم و تبعیض های زیادی در حق دختران خود مرتکب می شود.
وی در ادامه افزود: در عالم هستی بالاترین اجر و پاداشی که نصیب هر انسان مؤمنی می شود، اجر شهادت است و بالاترین درجه شهادت، شهادت در اثر آلام و شکنجه روحی است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به شکنجه اهل بیت(ع) از سوی یزیدیان برای تحقیر آنها گفت: یزید با به نمایش درآوردن سر بریده امام حسین(ع) و زدن چوب خیزران بر لب های ایشان می خواست اهل بیت(ع) را تحقیر کرده و خود را در درگاه الهی محق و پیروز معرفی کند؛ غافل از این که این اقدامات، خود او را تحقیرتر می کرد.
وی با اشاره به شکنجه حضرت رقیه(س) با سر بریده امام حسین(س) افزود: آنها با گذاشتن سر بریده پدر، در مقابل کودک سه ساله به وسیله شکنجه روحی زمینه شهادتش را فراهم کردند.
این کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که شهادت به وسیله آلام روحی در راه خدا بالاتر از اجر شهادت به واسطه جراحت های جسمی است، گفت: در این نحوه شهادت فشار بیشتری بر روح و جسم فرد وارد می شود.
وی افزود: یزید با گذاشتن سر بریده امام حسین(ع) در مقابل دختر سه ساله ایشان که گرسنه، تشنه و خسته بود، پست بودن خود را به اثبات رساند و همین یک جرم برای رسوایی آل یزید در طول تاریخ کافی است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: حضرت رقیه خاتون(س) مانند عمه بزرگوارشان حضرت زینب(س) صاحب کرامت هستند و اگر دست به دامان رقیه خاتون(س) شویم، از درگاه این خانواده ناامید نخواهیم شد؛ چراکه این خاندان هستی خود را در راه بندگی و احیای دین خدا نثار کردند.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha