یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غرفه کودکان و نوجوانان در موکب آستان مقدس حضرت معصومه

مسئول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام از راه اندازی غرفه کودک و نوجوان در موکب این آستان در اربعین حسینی خبرداد.

مریم شهبازی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر گفت: آماده سازی 3000 گلبرگ و گردن آویز دخترانه برای پیاده روی اربعین به همراه شعار "انی احامی ابدا عن دینی" یکی از برنامه های واحد غرفه کودک و نوجوان مستقر در موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد.
وی افزود: 3000 تاج کاغذی به صورت کلاه با تصاویر حرم امام حسین علیه السلام و حرم حضرت معصومه سلام الله برای پسر بچه ها در حال آماده سازی است که در موکب آستان مقدس اهدا خواهد شد.
شهبازی خاطر نشان کرد: حدود 5000 گل سر برای اهدا به دختر بچه ها که بر روی تمامی آن ها به 3 زبان عربی، انگلسیس و فارسی پیام های عاشورایی نقش بسته است نیز از دیگر اقداماتی می باشد که قرار است در موکب آستان انجام شود.
مسئول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس بیان داشت: از دیگر برنامه های موکب آستان مقدس برای کودکان، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان و طراحی کاربرگ ها با موضوعات عاشورا و اهدا 5000 کبوتر نمادین به کودکان است.
وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به نوجوانان حاضر در پیاده روی اربعین گفت: دفترچه هایی برای دل نوشته های نوجوانان تهیه شده که در صفحه اول آن تصویر شهدای مدافع حرم به چاپ رسیده و صفحات بعدی آن اختصاص به وقایع نگاری زیارت اربعین است. همچنین پلاک های مقوایی با چاپ وصیت نامه شهدا نیز از دیگر برنامه های فرهنگی برای نوجوانان در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.
شهبازی در پایان خاطرنشان ساخت: همچنین در این موکب اقداماتی چون فضا سازی و ساخت ماکت بخشی از وقایع  عاشورا، بر پایی خیمه های عاشورایی جهت قصه گویی ماجرای عاشورا برای کودکان و نوجوانان و همچنین مداحی، ختم قرآن و اهدا ثواب آن به کودکان حاضر در واقعه عاشورا انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha