یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 250353
۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۰۴

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین با رد اتهام هایی که به معترضان بحرینی وارد می شود گفت:آنچه در بحرین رخ داده است ، یک انتفاضه ملی و مردمی است و با خارج از مرزها مرتبط نیست.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه،شیخ علی سلمان ابراز داشت: حوادث 14 فوریه و پس از آن جنبه مردمی به خود گرفته و البته چیز جدیدی نیست.

* ارتباط با ایران کذب محض است

وی افزود: برخی به دروغ و تهمت و طی مراسمی، پشتوانه این تحرکات را از خارج و به‌طور دقیق از جانب ایران می‌دانند که صد البته واقعیات صریح و آشکار، این سخنان را تکذیب می‌کند.

دبیرکل جمعیت وفاق ادامه داد: برخی نمی‌گویم همه ادعا می‌کنند که این حرکت،یک حرکت فرقه ای و طائفه ای است که تأسیس یک جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه را دنبال می‌کند؛این دروغ محض است.

* هدف از اتهامات،مخدوش کردن چهره انقلاب است

وی خاطر نشان کرد: هیچ کس حتی آن‌هایی که خواهان جمهوریت هستند و برای آن هم‌پیمان شده‌اند خواسته‌ای مبنی بر تشکیل جمهوری اسلامی مطرح نکرده‌اند. هدف از این ادعاها مخدوش کردن چهره انقلاب‌ و برگرداندن انظار مردم از حقیقت است.

شیخ علی سلمان یادآور شد:پیش از به راه افتادن انتفاضه و حرکت مردم، آیت الله عیسی احمد قاسم و سید عبد الله الغریفی تأکید کرده بودند که ما به دنبال حکومت ولایت فقیه نیستیم. این سخنی است که شیخ عیسی قاسم مدت‌ها پیش بیان کرده و بارها تکرار کرده بود.

* انتقاد از حمله به مساجد و نمازگزاران

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمله به مساجد و نمازگزاران ز سوی عوامل حکومتی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مردم هنگام نماز مغرب به مساجد و حسینیه‌ها می‌روند تا نماز بخوانند اما برخی با گازهای اشک‌آور به آنها حمله‌ می‌کنند و این کار،بارها در مساجد بحرین تکرار شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha