یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ سلمان

حوزه / اعتراضات مردمی از یک سو و پیگیری علمای جهان اسلام برای آزادی شیخ علی سلمان تا آزادی نهایی وی ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین روز یکشنبه پس از احضار به مرکز تحقیقات جنایی برای بازجویی بازداشت شد و بازداشت او فقط دو روز پس از انتخاب مجددش به دبیرکلی جنبش الوفاق برای چهارمین بار صورت گرفت.

در پی بازداشت این روحانی مبارز بحرینی اعتراضات گسترده در داخل و خارج از بحرین نسبت به این اقدام آل خلیفه انجام گرفت.

علاوه بر اعتراضات علمای جهان اسلام به بازداشت شیخ سلمان سازمان ملل متحد نیز با ابراز نگرانی خواستار آزادی بدون قید و شرط این روحانی شیعه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله الدقاق فعال سیاسی بحرینی و مدیر حوزه علمیه ائمه اطهار علیهم السلام(ویژه طلاب بحرینی) با اشاره به آخرین اخبار پیرامون بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: دولت قصد آزاد کردن شیخ علی سلمان را تاکنون ندارد اما اعتراضات به دستگیری این روحانی بحرینی همچنان ادامه دارد.

* نقش آفرینی آیت الله العظمی سیستانی

وی ادامه داد: در ادامه اعتراضات به بازداشت شیخ علی سلمان حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق وارد صحنه شده و همام حمودی، معاون اول رئیس پارلمان عراق نامه اعتراض‌آمیز حضرت آیت‌الله سیستانی را به سفیر بحرین رسانده است.

وی در این باره تصریح کرد: آیت‌الله علی سیستانی در نامه‌ای به سفیر بحرین در عراق با اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین خواهان آزادی هرچه سریع‌تر وی شدند.

دقاق اظهار داشت: بعد از این نامه اعتراض آمیز به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین احتمال آزادی بیشتر ایشان وجود دارد.

روحانی بحرینی با اشاره به اقدامات اعتراض آمیزی که نسبت به بازداشت شیخ سلمان انجام شده گفت: یک تجمع اعتراض آمیز گسترده تاکنون با حضور طلاب 4 حوزه علمیه بحرین تحت عنوان اجتماع علما بحرین برگزار شده و همچنین علمای بزرگ بحرین بیانیه هایی را در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان صادر کرده اند.

حجت الاسلام دقاق با بیان اینکه اعتراضات مردمی نسبت به اقدام ستیزه جویانه آل خلیفه و بازداشت علمای بحرین ادامه دارد افزود: تظاهرات مردمی در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان در خیابان های بحرین ادامه دارد.

عالم بحرینی خاطرنشان کرد: شیخ عیسی قاسم طی اطلاعیه ای بعد از دستگیری شیخ سلمان اعلام کرد هر گونه اذیتی نسبت به شیخ علی سلمان اذیت و آزار مردم بحرین و دیگر هم وطنان تلقی می شود.

وی گفت: در صورت افزایش اعتراضات به بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق فشار بر روی حکومت آل خلیفه بیشتر شده و به همان نسبت احتمال آزادی شیخ سلمان وجود دارد.

انقلابی بحرینی ادامه دارد: با وجود احضار اولیه شیخ علی سلمان به دادگاه هنوز حکم قطعی علیه ایشان صادر نشده بلکه حکومت، شیخ را یک هفته توقیف و بازداشت کرده است و امیدواریم که هرچه زودتر در بازداشت ایشان تجدید نظر شده و آزاد گردند.

دقاق در پایان گفت: اعتراضات مردمی از یک سو و پیگیری علمای جهان اسلام برای آزادی شیخ علی سلمان تا آزادی نهایی وی ادامه دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha