شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

هیأت اعزامی مخالفان بحرین به رهبری جمعیت "الوفاق" به قاهره، پایتخت مصر رسید تا با مسؤولان مصر دیدار کرده و درباره سند منامه گفتگو نمایند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق در مرکز پژوهش‌های الاهرام که عالی‌ترین مرکز پژوهشی در مصر به‌شمار می‌آید با بیان اینکه حضور جوانان بحرینی در میادین برای آن است که به دیکتاتوری خاتمه دهند خاطرنشان ساخت: انقلاب مصر و مردم این کشور، نقش بسزایی می توانند در تحولات منطقه ایفا کنند زیرا امت عربی با پیشرفت مصر پیش‌می‌رود و با عقب‌گرد آن عقب‌ خواهد نشست.

وی افزود: وضعیت بحرین مشابه وضعیت 22 کشور عربی است. چراکه در آن دیکتاتوری حاکم است و شهروندان عرب هیچ نقشی در اداره کشورشان ندارند. وقتی جوانان عربی به این نتیجه رسیدند که این استبداد باید از میان برود به میدان‌ها آمدند. جوانان بحرین نیز پابه‌پای آن‌ها به میدان آمدند.

شیخ علی سلمان اظهار داشت: در حال حاضر دو گروه در بحرین داریم: گروهی خواهان ایفای نقش مردم در سرنوشت خود هستند و حاکمیت نیز بدنبال حفظ کردن وضع موجود است. زیرا حکومت و رئیس آن توسط شاه بحرین تعیین می‌شود. پارلمان نیز با هر دو بخش آن یعنی بخشی که از سوی حکومت تعیین می‌شود و بخشی که از طرف مردم انتخاب می‌شود نیز قدرت مؤاخذه حکومت را ندارد. دستگاه قضائی نیز از این وضعیت متأثر شده و به‌صورت گروگان در دست سیاست‌بازان گرفتار شده است. این وضعیت کنونی بحرین است و مخالفان بحرینی که شامل جریان‌ها و گرایش‌های مختلفی است،‌ به دنبال تغییر این وضعیت هستند.

* نیروهای عربستان برای گردش به بحرین نیامده اند

وی در خصوص نیروهای اعزامی عربستان که تحت عنوان سپر الجزیره به بحرین آمده اند و اینکه در سرکوب قیام نقش داشتند یا نه، گفت: نیروهای سپر الجزیره برای گردش به بحرین نیامده‌اند. می‌گویند برای حفظ مراکز حیاتی آمده‌اند. این مراکز کدامند؟ اردوگاه‌های نظامی و قصرها. به چه هدفی؟ به این هدف که پس از حفظ این مراکز توسط نیروهای سپر الجزیره، ارتش بحرین به کشتار مردم بپردازد. پس نیروهای سپر الجزیره و همچنین ارتش در سرکوب قیام نقش دارند حتی آن‌هایی که پشت خط مقدم هستند.           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha