یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی سلمان

حوزه/ گروهی از کارشناسان سازمان ملل: تهمت های نسبت داده شده به شیخ سلمان به این خاطر است که وی خواستار برپایی نظامی دموکراتیک شده و نظام را در این زمینه بازخواست کرده و به همین دلیل بازداشت و محاکمه وی اقدامی برخلاف حقوق اساسی انسان است.

به گزارش سروریس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از کارشناسان مستقل سازمان ملل از مقامات بحرینی خواستند، شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق و سایر زندانیانی را که به خاطر بیان نظرات خود زندانی شده اند را آزاد سازد.

این کارشناسان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کردند دبیر کل جمعیت الوفاق یک سیاسی معترض و شخصیت دینی است و در ماه دسامبر 2014 آن هم چند روز پس از انتخاب مجدد وی به ریاست این جمعیت، بازداشت شده و مسؤولان بحرینی حتی نپذیرفته اند وی به قید وثیقه آزاد شود و او را به تحریک مردم برای تغییر نظام به روش غیر مسالمت آمیز متهم ساخته اند.

در این بیانیه آمده است، تهمت های نسبت داده شده به شیخ سلمان به این خاطر است که وی خواستار برپایی نظامی دموکراتیک شده و نظام را در این زمینه بازخواست کرده و به همین دلیل بازداشت و محاکمه وی اقدامی برخلاف حقوق اساسی انسان و آزادی بیان و آزادی شکل گیری جمعیت ها و آزادی دین و اعتقادات است. این کارشناسان از نظام بحرین خواسته اند در این باره به افکار عمومی جهان توضیح بدهند.

گروه کارشناسان سازمان ملل، همچنین اظهار نگرانی کرده اند بنا بر اطلاعات به دست رسیده، جلسه محاکمه گذشته شیخ سلمان در 28 ژانویه گذشته بر اساس معیارهای عادلانه صورت نگرفته و علاوه بر این، تظاهرات مسالمت آمیز پس از محاکمه وی توسط ماموران امنیتی و با استفاده از خشونت به هم خورده و علاوه بر این قرار شده تابعیت بحرینی شیخ سلمان و 50 معارض دیگر نیز لغو شود که این اقدام تلاش بحرین برای سرکوب معارضان به شمار می رود.

گفتنی است مادس آندیناس رییس گزارشگران تیم بررسی بازداشت های خودسرانه و دیوید کیا گزارشگر ویژه حمایت از آزادی بیان و مینا کیای گزارشگر ویژه آزادی تجمع و تشکیل جمعیت ها و هینر بیلیفیلد گزارشگر ویژه آزادی دین و اعتقادات و مایکل فورست گزارشگر ویژه احوال مدافعان حقوق بشر، این بیانیه را امضا کرده اند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha