یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد باقر عبادی - نماینده بیرجند

حوزه/ سازمان ملل متحد مدعی دفاع از حقوق بشر است، اما در برابر جنایت‌های آمریکا در کشتار مردم یمن، فلسطین، عراق، سوریه و ... سکوت کرده است.// هیچ منصبی در روی کره زمین بالاتر از نوکری اهل بیت (ع) نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، شب گذشته در مراسم شام غریبان شهادت امام جعفرصادق(ع) در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهر خوسف، با اشاره به جایگاه علمی امام صادق(ع)، گفت: مأموریت ائمه طهار(ع) و همچنین امام صادق(ع) ترسیم زندگی الهی بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان هیچ منصبی در روی کره زمین بالاتر از نوکری اهل بیت عصمت و طهارات(ع) نیست، ابراز داشت: من اگر به سال‌های گذشته برگردم و بخواهم مسیر تحصیلی و علمی خود را انتخاب کنم، باز هم روضه خوانی و نوکری اهل بیت(ع) را برمی‌گزینم.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه تأکید کرد: عالم طلبگی و روحانیت، روضه‌خوانی و نوکری برای اهل بیت(ع)، عالم عاشقی است و خستگی ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسائل جهانی اشاره کرد و و با تاکید بر این که آمریکا بزرگترین جنایت‌ها را علیه بشریت انجام داده که نمونه بارز آن بمباران اتمی هیروشیما است، گفت: سازمان ملل متحد مدعی دفاع از حقوق بشر است، اما در برابر جنایت‌های آمریکا در کشتار مردم یمن، فلسطین، عراق، سوریه و ... سکوت کرده است.

وی با بیان این مطلب که در هیچ کشوری به اندازه ایران به حقوق زن توجه نشده است، اظهارداشت: برخی از حامیان استکبار می‌گویند در ایران حقوق زنان رعایت نمی‌شود و این یک دروغ بزرگ است.

حجت الاسلام عبادی در ادامه یادآور شد: در ایران اسلامی زن از جایگاه والا و مهمی در خانواده و اجتماع برخوردار است. در ایران مردان موظف هستند خرج زندگی و نفقه زن را بدهند و این درصورتی‌است که در غرب این گونه نیست.

وی افزود: زن‌های اروپایی از تفکر و فرهنگی که غرب برای آنها ارائه کرده، فراری هستند و علاقمند شیوه و سبک زندگی اسلامی ایرانی‌ها هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در کشور ترکیه آمار زنان محجبه نسبت به 5 سال قبل بسیار افزایش داشته، گفت: دشمنان ایران اسلامی می‌خواهند با ترویج مشروبات، فساد اخلاقی و تزریق فرهنگ‌های نادرست، کشور را از ارزش‌های دینی دور کنند.

 این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی تأکید کرد: راه نجات دنیا توجه به حجاب و عفاف است و این دورغ بزرگی‌است که حجاب مانع پیشرفت زن می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: هیچ زمانی غرب و نظام سلطه دلسوز ما نبوده‌ و جنایات زیاد علیه ملت ایران انجام داده اند.

حجت الاسلام عبادی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توسعه حوزه های علمیه شهرستان ها، ابراز داشت: مردم باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای بهره‌گیری از علوم قرآنی و سبک زندگی اهل بیت(ع) استفاده کنند.

وی با بیان این که خانواده ها باید بهترین فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بفرستند، تصریح کرد: تحصیل افراد با استعداد در حوزه‌های علمیه سبب می‌شود شهید مطهری‌های تربیت شوند تا فرهنگ و تفکر غرب را به چالش بکشند و جهانیان را به سمت اسلام ناب محمدی سوق دهند.

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگی کشور نیاز به مبارز، شهید و جانباز دارد، گفت: باید حوزه‌های علمیه به عنوان پیش قراولان نبرد فرهنگی مورد تقویت و توسعه قرار بگیرند.

حجت الاسلام عبادی در پایان، از حضور گسترده و باشکوه مردم در آیین های تشییع و خاکسپاری شهدا تشکر کرد و افزود: باید از شهدا و زندگی آنها الگو بگیریم، راه شهدا حرکت در مسیر ولایت است و نباید بگذاریم فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه فراموش شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha