جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یمن

حوزه/ 53 شخصیت و سازمان مدافع حقوق بشر با ارسال نامه ای به بان کی مون جنایات عربستان در یمن را جنایت جنگی و کشتار دسته جمعی مسلمانان یمن دانستند و تاکید کردند رژیم آل سعود باید میان اهداف نظامی و غیر نظامی تفاوت قائل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بیش از 50 شخصیت و سازمان بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نگرانی خود را از اوضاع وخیم یمن به خاطر تجاور سعودی به ملت یمن اعلام کردند و خواستار توقف حملات وحشیانه آل سعود به یمن و  امکان رسیدن کمک های انسانی به یمن شدند.

در این نامه که توسط 53 شخصیت و سازمان جهانی امضا شده آمده است: با توجه به نقض مکرر حقوق بشر و قوانین بین المللی توسط رژیم آل سعود، حضور عربستان در شورای امنیت سازمان ملل یک تناقض آشکار است.

این سازمان ها سپس با اشاره به بیانیه مسؤول هماهنگی سازمان ملل صادر شده در چهارم ماه مه مبنی بر ضرورت توقف حملات عربستان به فرودگاه صنعا برای فراهم شدن زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به یمن اعلام کردند: با وجود این بیانیه باز هم هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی به حملات خود به شهرهای مختلف و فرودگاه های یمن ادامه دادند.

در این نامه آمده. ائتلاف سعودی به درخواست ها و بیانیه های سازمان ملل بی اعتنایی می کند و از سوی دیگر  در هفته های اخیر به حملات خود شدت بخشیده تا جایی که تمام نقاط صنعا را هدف نظامی تصور می کنند و با حملات خود هزاران شهروند بی گناه را به قتل رسانده اند.

امضا کنندگان این نامه جنایت عربستان در یمن را جنایت جنگی و کشتار دسته جمعی مسلمانان یمن دانسته اند و تاکید کرده اند که رژیم آل سعود باید میان اهداف نظامی و غیر نظامی تفاوت قائل شود و از سوی دیگر این حملات باید متوقف شود تا هواپیماهای حامل کمک های مردمی بتوانند به یمن اعزام شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha