دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 350850
۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
خبر گزاری حوزه

حوزه/ به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی، همایش شعر عقیق یمن با هدف همدلی و همزبانی با مردم مظلوم یمن و با حضور شاعران بین المللی عصر پنج شنبه در قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌ محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه این همایش گفت: شعر تاثیر گذارترین قالب هنری برای اظهار عشق به ملت های مظلوم جهان و ابراز انزجار از دشمنان آنها است.

وی افزود: هدف از برگزاری همایش همایش شعر عقیق یمن ابراز همدلی و همزبانی با مردم ستمدیده یمن است و شاعران اشعار خود پیرامون عشق به مردم مظلوم یمن و همچنین نفرت از آل سعود را ارایه می دهند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کر: در این همایش جمعی از بزرگان شعر حوزه علمیه قم و همچنین شاعرانی از کشورهای یمن، عراق، هندوستان و آذربایجان حضور دارند.

حجت الاسلام سید حسن مبارز مسئول انجمن شعر طلاب کشور نیز با بیان اینکه هنرمندان غربی می توانند، آزادانه در جهت اهداف و مکاتب فکری خود اقدام به خلق آثار هنری نمایند، افزود: بدون شک امروز همه فعالیت های هنری مطابق اهداف، امیال و سلایق غربی ها تولید می شود و آنها به شدت با ساخت و تولید آثار هنری که محتوای آن برگرفته از ایدئولوژی پر محتوی و غنی اسلامی باشد، مخالفت می کنند.

وی با اشاره به سکوت مجامع جهانی در برابر جنایاتی که بر مردم مظلوم و ستمدیده یمن می شود گفت:  هدف از برپایی همایش شعر عقیق یمن رساندن اعتراض ها و فریادها در محکومیت جنایات آل سعود علیه ملت یمن می باشد.

در این همایش شاعرانی از ایران و سایر کشور سروده های خود در حمایت از مردم مظلوم یمن را قرائت کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha