دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
منوچهر محمدی

حوزه/ جنگ یمن خوشحالی زیادی را برای صنایع پیچیده نظامی آمریکا به وجود آورده است به طوری که توانسته اند 80 میلیارد دلار به عربستان سلاح بفروشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» دکتر منوچهر محمدی در همایش «شاخص های مذاکره ایده آل از منظر امام(ره) و رهبری» که عصر امروز در موسسه امام خمینی(ره) قم برگزارشد گفت: با توجه به مکانیزم تصمیم گیری کلان در حکومت جمهوری اسلامی ایران،  قانون اساسی و فرمایشات رهبری سیاست های کلان جامعه را تعیین می کنند.

وی گفت: رهبری در جزئیات مذاکرات وارد نمی شوند و این کارگزارن هستند که باید در چارچوب سیاست های کلان وارد شوند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه گفت: رهبر معظم انقلاب خطوط قرمزی را برای مذاکرات هسته ای تعیین کردند که از جمله این خطوط قرمز می توان به دو مرحله ای نبودن توافق، عدم بازدید از مراکز نظامی و رفع یک جای تحریم ها اشاره کرد.

وی بیان داشت: اصولا دولت یازدهم شناخت کافی از آمریکا و سیاست آمریکا ندارد؛ چرا که در واقع این لابی ها هستند که تصمیم گیر واقعی هستند، نه اوباما و ما در نهایت امر دیدیم که اوباما تسلیم کنگره شد.

این استاد علوم سیاسی ضمن مهم برشمردن قدرت لابی ها در آمریکا گفت: در آمریکا دو لابی وجود دارد، لابی صهیونیست و دیگری صنایع پیچیده نظامی که در کنگره هیچ نماینده ای نیست که مورد تائید لابی صیونیست نباشد و آنها بدون تامین مالی سرویس آیپک نمی توانند وارد کنگره شوند و اینکه ما دو حزب و جناح مهم را در آمریکا با عناوین دمکرات و جمهوری خواه بشناسیم در حوزه عمل می بینیم که اینگونه نیست و در واقع اینها سیاست های تعریف شده ای دارند.

وی در ادامه گفت: صنایع پیچیده نظامی در کنار لابی صهیونیسم نیز از تصمیم گیرنده های مهم در آمریکا است که با لابی صهیونیسم سیاست های کلان این کشور را تعیین و تعریف می کنند و اینها اساسا بدون بحران و جنگ نمی توانند تجهیزات نظامی خود را به فروش برسانند و صنایع پیچیده نظامی نقشی اساسی در جنگ ها دارند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه به نوشته ای از نیویورک تایمز مبنی بر اینکه جنگ یمن خوشحالی زیادی را برای صنایع پیچیده نظامی به وجود آورده است به طوری که 80 میلیارد دلار توانسته اند به عربستان سلاح بفروشند.

وی در بخشی دیگر از توطئه های نظام استکبار اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران، کمونیزم هراسی و شوروی هراسی معیاری برای غرب برای بحران سازی و جنگ افروزی بود که با انقلاب اسلامی ایران هراسی و اسلام هراسی جایگزین این معیار شده است.

انتهای پیام/313/22

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha