دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ بدرالدین حسون

حوزه/ شیخ احمد حسون: ما به پیروزی خود ایمان داریم و لبنان و سوریه و امت اسلام و ایران و عراق و یمن حجتی خواهند بود بر تمام کسانی که به ذلت امت اسلام راضی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه در سخنان خود در همایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت با اشاره به تاثیر منبر و نقش علما در جوامع اسلامی گفت: آیا هیچ حزبی در جهان وجود دارد که بتواند میلیون ها نفر را در روز جمعه در سوریه و عراق یا هر کشور دیگر جمع کند؟

وی افزود: آنچه در یمن و سوریه و عراق اتفاق می افتد، یک جنگ طایفی، دینی و مذهبی نیست.

مفتی سوریه گفت: این دیدار برای این است که از اینجا به علمای مسلمان سراسر جهان اعلام کنیم که بیایید و با هم متحد شوید و سخنان خود را یکی کنید و صفوف خود را متحد سازید؛ چرا که ما می توانیم با دشمنان مقابله کنیم و به عنوان نمونه می بینیم که 83 کشور جهان علیه سوریه متحد شده اند، اما سوریه توانست در مقابل آنها بایستد.

وی افزود: این نشست برای زیر و رو کردن گذشته نیست، بلکه برای ساختن آینده است و از اینجا خطاب به کسانی که در انتظار تسلیم شدن و ذلت ما نشسته اند با صدای بلند "نه" می گوییم. آنها زمانی گمان می کردند امام خمینی(ره) به عراق و فرانسه مهاجرت کرده و اکنون گمان می کنند بشار اسد رئیس جمهور سوریه در برابر آنها تسلیم می شود یا اینکه سید حسن نصرالله و علمای مقاومت در برابر آنها تسلیم می شوند، اما اشتباه می کنند و ما هیچ گاه در برابر آنها تسلیم نمی شویم و فقط به دنبال رضایت خداوند هستیم.

شیخ احمد بدرالدین حسون گفت: اگر دشمنان ادعا می کنند که جنگ یمن جنگی طایفی است، به آنها می گوییم در لیبی و تونس و دارفور که طوایف حضور ندارند.

وی افزود: ما در اینجا برای یاری امت اسلام جمع شده ایم و اگر شما با ما همراه شوید ما نیز در کنار شما می جنگیم تا پیروز شویم و اگر با ما همراه نمی شوید خداوند گواه است که ما حجت را تمام کردیم و البته به پیروزی خود ایمان داریم و لبنان و سوریه و امت اسلام و ایران و عراق و یمن حجتی خواهند بود بر تمام کسانی که به ذلت امت اسلام راضی شدند.

مفتی سوریه سپس با اشاره به مساله فلسطین گفت: تمام این معرکه ها و درگیری ها و فتنه ها برای این است که من و شما مساله فلسطین را فراموش کنیم، اما ما هیچ گاه قبله نخست مسلمانان و سرزمین پیامبران را فراموش نمی کنیم. ای فلسطین ما به خواست خدا به سوی تو خواهیم آمد و به زودی همه امت اسلام در تو جمع خواهند شد.

وی افزود: در پایان از برگزار کنندگان همایش و ایران که پرچمدار مقاومت است و ملت سوریه و عراق و یمن به خاطر ایستادگی و مقاومت آنها تشکر می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha