شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ جواد الخالصی - عراق

حوزه/ شیخ جواد الخالصی گفت: هر نبردی که در دفاع از فلسطین نباشد، نبردی مشکوک است و هر صدایی که از اختلافات میان امت صحبت می کند و به فلسطین اشاره نمی کند، بوی توطئه و نفوذ می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ جواد الخالصی یکی از علمای عراق طی سخنانی گفت: این امت، امت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) بوده و اهل قبله هستند و خداوند بر آنها مقرر داشته که پرچم را بر دوش بگیرند و خداوند در آن نیکی قرار داده است چنانکه آن را در رسولش قرار داده است و این خیر ان شاء الله تا روز قیامت باقی خواهد ماند.

وی افزود: این خواست خداوند است که این امت با رسالت پیروز شود و با غیر آن هرگز پیروز نمی شود، تمام افکار ساختگی و انحرافی و وارداتی نمی تواند امت را پیش ببرد اما شرط اخلاص در گرایش به رسالت، همان وحدت است.

شیخ الخالصی افزود: نشست سران کشورهای عربی در شهر جده برگزار شد و این نشست یک اقدام امیدوارکننده و امید بخش بود، زیرا آن با حضور همگی بود، در حالی که نشست های قبلی با از هم گسستگی، تفرقه و نزاع همراه بود.

وی بیان داشت: امیدواریم علما و فرزندان امت در این مسیر قرار گیرند و بدانند که هر صدایی که بوی جدایی بدهد، نه در دنیا و نه در آخرت، برایشان خیری نمی خواهد.

این عالم عراقی افزود: یک امت واحده، راه حق را می پیماید و به درستی عمل می کند و پروژه جدید استعماری غرب و ابزارهای آن از جمله خطرات شناخته شده ای است که این امت و منطقه را احاطه کرده است.

وی ادامه داد: هر نبردی که در دفاع از فلسطین نباشد، نبردی مشکوک است و هر صدایی که از اختلافات میان امت صحبت می کند و به فلسطین اشاره نمی کند، بوی توطئه و نفوذ می دهد.

شیخ الخالصی تصریح کرد: ما به هیچ کس نمی گوییم که عقیده و مذهب و اجتهاد خود را تغییر دهید، بلکه به هر مسلمانی می گوییم که برای مقابله با پروژه های فتنه و فساد و سلب هویت و جنگ نرم و اقتصادی در موقعیت مناسب خود قرار بگیرید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از هرگونه توافقی که بین فرزندان امت صورت گیرد استقبال می کنیم و خواستار ایجاد یک نقطه محوری در منطقه بین ایران و ترکیه و بین سوریه، عربستان سعودی و مصر هستیم تا آغازی حرکتی منسجم و ماندگار باشد و مواظب باشیم که یک بار دیگر به طرح فتنه قدیمی که دشمنان هر طور که می خواهند آن را هدایت کنند، باز نگردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha