دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رحیم صفوی

حوزه/ مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: عربستانی ها به دلیل عدم توفیق در جلب مشارکت جهانی علیه انصارالله سعی کردند که یمن را به یک کشور سوخته تبدیل کنند تا حکمرانی در آن برای انصارالله در حالت احتمالی ناممکن باشد.

    به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی امروز جمعه در هشتمین گردهمایی فعالان عرصه مهدویت که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم  برگزار شد، با ذکر این مطلب که یمن یکی از کهن ترین سرزمین های مسکونی در جهان است گفت: یمن شمالی و جنوبی پس از تحولات قدرت در سطح جهان به هم نزدیک و متحد شدند و البته در این دوران سعی بسیاری برای برگشتن حالت به گذشته انجام شد.

وی افزود: حوثی ها در جنگ هایی که با دولت مرکزی داشتند به قدرت خوبی در داخل و حوزه فراملی دست یافتند و امروز به دشمن اصلی عربستان در این منطقه تبدیل شدند؛ البته همیشه در این زمینه عربستان در فرایند مقابله با قدرت گرفتن انصارالله در داخل یمن ناکام ماند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: عربستان وقتی که دچار چنین سرخوردگی در مقابل انصارالله شد به رغم مخالفت هایی که انجام شد به یمن حمله کرد و میلیاردها دلار رادر این امر صرف کرد؛ عربستانی ها به دلیل عدم توفیق در جلب مشارکت جهانی علیه انصارالله سعی کردند که یمن را به یک کشور سوخته تبدیل کنند تا حکمرانی در آن برای انصارالله در حالت احتمالی ناممکن باشد.

وی با ذکر این مطلب که جنایات سعودی ها علیه مردم مظلوم یمن در حاله حمایتی آمریکا و کشورهای غربی برخی کشورهای اسلامی روی داد بیان کرد: به رغم تمام حملات و بمباران ها آنچه در عمل مهم است این است که انصارالله توانسته ۱۹ استان از ۲۱ استان یمن را در اختیار خود بگیرد و عربستانی ها با این بمباران ها فقط به دنبال انتقام گیری هستند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهارکرد: عربستانی ها همیشه با استقلال یمن مخالف بوده و به هر قیمتی اجازه نمی دادند که آنها در خارج از حیات خلوت آنها زندگی کنند و همیشه بهانه ای داشتند و امروز نفوذ ایران و انصارالله را بهانه کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات قبیله ای و عصبیتی در عربستان و به خصوص در نظام حکام این کشور گفت: عربستان سعودی و ترکیه دو رقیب استراتژیک ما هستند که سعودی‌ها با این درگیری و حمله به یمن به شدت تضعیف شده‌اند.

صفوی بیان کرد: به دلیل بی‌برنامگی و سردرگمی رژیم سعودی هیچکدام از اهدافی را که هنگام حمله به یمن در ۶ فروردین به رسانه‌ها و محافل بین المللی اعلام کردند عملی نشده است و قطعا روند تضعیف عربستان از حیث وزن ژئوپلوتیکی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش عمان در میانجیگری برای پایان این جنگ گفت: در این بین ایران هم در حد توان توانسته است اوضاع نقش انصارالله و شرایط داخلی را در این کشور مدیریت کند؛ البته به نظر می‌رسد روند مذاکرات آینده ژنو و عمان به نوعی توافق ختم شود که انصارالله حداقل و در بدبینانه‌ترین حالت ۵۰ درصد سهم آینده قدرت را در اختیار خود بگیرد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تصریح کرد: امروزه سه جبهه عراق، سوریه و یمن برای کمک کردن وجود دارد که سوریه در این بین وضع وخیم تری دارد؛ ولی نباید از نظر دور داشت که وضعیت داخلی و مذاکرات باعث شده است که ایران در این بین مواضع خاصی را در نظر بگیرد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با ذکر این مطلب که عربستانی ها از عدم وجود یک قوه عاقله رنج می برند، بیان کرد: مشکل آنها این است که شکل حکومت عاقله ای ندارند که مشکلاتشان را حل کند و تصمیمات شخصی است یعنی آنها قانون اساسی درست و پارلمانی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha