شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی سلمان

امضا کنندگان این نامه گفته اند که این نامه خطاب به پادشاه بحرین نوشته شده و نسخه ای از آن به دربار سلطنتی رسیده و در این نامه خواستار توقف بازداشت شیخ علی سلمان شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، 83 نماینده از پارلمان های 37 کشور جهان در نامه ای خواستار آزادی شیخ علی سلمان دبیر کل حزب الوفاق بحرین شدند که در زندن های آل خلیفه زندانی است. این نمایندگان همچنین خواستار لغو تمامی اتهام های نسبت داده به وی شدند.

نمایندگان منتخب 37 کشور این نامه را از طرف سازمان " اقدامات جهانی پارلمان هاو سازمان " لا سلام بلا عدالة صادر کرده اند و گفته اند که مقامات بحرین باید هرچه زودتر شیخ علی سلمان و تمام کسانی را که به ناحق و به خاطر اظهار نظر و تجمع مسالمت آمیز بازداشت شده اند را آزاد سازد.

در میان امضا کنندگان این نامه تعداد از نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمان های دیگر اروپا و آفریقا و آمریکای جنوبی و مناطق دیگر به چشم می خورد. این حمایت گسترده نشانگر این مطلب است که بازداشت نماینده پارلمان سابق و همچنین دبیر کل حزب الوفاق موجب نگرانی عمیق جهانی شده است.

امضا کنندگان این نامه گفته اند که این نامه خطاب به پادشاه بحرین نوشته شده و نسخه ای از آن به دربار سلطنتی رسیده و در این نامه خواستار توقف بازداشت شیخ علی سلمان و ایجاد تغییرات فوری در سلطنت بحرین و برداشتن گام های عملی در زمینه گفتگو و مصالحه شده اند.

این نمایندگان اعلام کرده اند که بازداشت شیخ سلمان فرصت هرگونه مصالحه و وحدت در بحرین را از بین می برد.

در این نامه آمده: بازداشت شیخ علی سلمان موجب ایجاد تردید در آمادگی بحرین برای ایجاد اصلاحات شده است و خاطر نشان کرده که این اتفاق، ادعای دولت بحرین در مورد اجرای توصیه های کمیته مستقل حقیقت یاب و توصیه های کمیته بررسی دوره ای سازمان ملل را زیر سؤال می برد.

از سوی دیگر جمعیت الوفاق بحرین نیز از این نمایندگان به خاطر این نامه تشکر کرده و گفته که در تمام جوامع دموکراتیک این پارلمان ها هستند که پایگاه مهم دموکراسی را تشکیل می دهند و ما بر این باوریم که همبستگی این نمایندگان نشان می دهد که ملت های جهان همه با هم و در کنار شیخ علی سلمان و طرفدار اصلاحات و دموکراسی در بحرین هستند.

الوفاق از دولت های کشورهای مختلف جهان خواسته که اراده دموکراتیک پارلمان های خود را منعکس کنند و خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان رهبر معارضان مسالمت آمیز بحرین شوند.

لازم به ذکر است که فقط در انگلستان 26 نماینده از سازمان جنبش خواستار آزادی شیخ علی سلمان شده اند و در این نامه که جهانی و پیام آن روشن است آمده که اگر نظام بخواهد به این بازداشت ها و ظلم و ستم خود ادامه دهد، عملا بر خلاف اراده نمایندگان جهان و التزمات بین المللی گام برداشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha