سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه حفظ و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا‌(س) با حضور حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبرحوزه، در این مراسم که عصر امروز در مدرسه امیرالمومنین‌(ع) قم و به همت معاونت‌های آموزش و تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد، حجت‌الاسلام حامدی طی سخنانی با ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقه، گفت: شروع و آغاز این برنامه با تاکید برخی از مراجع عظام تقلید مبنی بر حفظ و آشنایی طلاب با این خطبه، در قالب مسابقه مطرح و سعی شد تا طلاب با محتوای آن آشنا و در حفظ آن کوشا باشند.

وی با بیان این مطلب که طلاب باید علاوه بر حفظ  خطبه با الفاظ و معانی آن نیز آشنا گردند، افزود: امیدواریم در این مسئله اهتمام و مورد توجه طلاب قرار گیرد.

مدیر کل آموزش حوزه‌های علمیه با بیان این که این مسابقه به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار گردید، یادآور شد: در مرحله غیر حضوری 6 هزار نفر شرکت کردند، همچنین برای این افراد 20هزار جلد متن خطبه چاپ و توزیع شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این متن خطبه در سایت معاونت آموزش نیز قرار گرفت که بیش از 2 هزار نفر از طریق این سایت در مسابقه شرکت کردند.

حجت الاسلام  حامدی تصریح کرد: از بین کل شرکت‌ کنندگان در مرحله اول یک هزار و 700 نفر، امتیاز کامل را به دست آوردند که به 135 نفر از آنان به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

وی در ادامه سخنان به بخش غیرحضوری مسابقه هم اشاره کرد و ابراز داشت: در این بخش نیز 800نفر شرکت کردند که به تمامی آنان هدایای نفیس اهدا می‌گردد.

مدیر کل آموزش حوزه تصریح کرد: در مرحله حضوری نیز تعدادی از افراد به عنوان نفرات برتر انتخاب شده و مورد تجلیل ویژه قرار می‌گیرند، همچنین به 300 نفر بن کتاب اهدا می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در مرحله حضوری 65 نفر امتیاز کامل آوردند که علاوه بر بن کارت، هدایای ویژه‌ای نیز دریافت می‌نمایند.

خاطرنشان می شود، پس از سخنان حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، به تعدادی از برگزیدگان به نمایندگی از سایرین جوایزی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha