جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: ملت بحرین راهی را انتخاب کرده که هیچکس نمی­تواند در این راه او را از دست یابی به حقش منصرف کند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه،وی در اجتماع شیعیان در مسجد امام صادق(ع) ابراز داشت: اصلاحات نیاز به عزم و اراده سیاسی جدی و قطعی از طرف بزرگان کشور دارد.

* گفتگو با ظالم فایده ای ندارد

آیت الله عیسی قاسم ادامه داد: گفتگویی که فساد و ظلم در آن باشد فایده ای ندارد و دسیسه و فساد و ظلم قبل از شروع، وارد این گفتگوها شده است.

وی خاطر نشان کرد:چرا نظام ها و حکومت ها حق اصلاح را که متعلق به مردم است از آنها می­گیرند؟ و این در حالی است که تمام درهای فساد و شر را به یکباره بر روی آنها باز می­کنند؟»

آیت الله قاسم افزود:کسی که بهای زیادی پرداخته شایسته نیست که به چیز کم راضی شود و ملت بحرین راهی را انتخاب کرده که هیچکس نمی­تواند در این راه او را از دست یابی به حقش منصرف کند.

وی سیاست اصلاح "گام به گام" را رد کرد و گفت: اصلاح گام به گام به گونه ای است که اصلاحات سیاسی با وجود نیاز مبرم به آن متوقف می­ماند.

* حق را نباید به تاخیر انداخت

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: اصلاحات در بحرین بنا بر منشوری که طبق آن مردم منبع قدرت هستند، نیاز به پاسخ عملی نظام حاکم دارد.حق را نباید به تاخیر انداخت و نباید به کسانی که خواهان عدل و انصاف هستند متعرض شد.

* می خواهند خون بیشتری از مردم بریزند

وی گفت: «هدف از شعار گام به گام این است که خون بیشتری از مردم ریخته شود و زندان ها از مردم پر شود. آنها از مردم می­خواهند که منطق سلاح مرگبار و خاموش کردن صدای ملت و مصادره رای آنها را بپذیرند.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: بردباری مردم بحرین در چهار دهه اخیر حتی یک گام و نتیجه اصلاحی در پی نداشته است.

شیخ قاسم همچنین فایده گفتگو را مورد تشکیک قرار داد و و از نیروهای حاکم بر بحرین خواست که حقوق مردم بحرین را بپذیرند و در ادای آن تعجیل کنند.

وی تاکید کرد: این اصل که: « در انتخابات ارزش هر رای با رای دیگر برابر است»، اصلی عادلانه است و از ارزش هیچیک از آحاد جامعه نمی­کاهد و این منصفانه ترین نوع شمارش است.

این عالم دینی ادامه داد: از آنجا که هیچکس نمی­تواند به عدل و انصاف اعتراض کند هیچکس هم نمی­تواند آنرا به تاخیر بیندازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha