شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

رییس سابق مرکز اسلامی نیوکاسل با تأکید بر این که راهبرد مقام معظم رهبری، تنها راه آزادی قدس شریف است، گفت: امروز مدافعان و حامیان واقعی آرمان فلسطین به کلام رهبری چشم دوخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اشاره به تاثیرات سخنرانی مقام معظم رهبری در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و ادامه آن توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موجب شد تا امروز یکی از مهمترین آمال و آرزوهای مسلمانان در کشورهای مختلف، اجرایی شدن شعائری باشد که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می‌گردد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با اشاره به سفرهای خود به برخی کشورهای عربی، اسلامی و حتی اروپایی، بر توجه ملت های مسلمان به فرامین و فرمایشات رهبری تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری چنین کنفرانس های جمعی و گروهی به صورت رسمی و دیپلماتیک، قطعاً قلوب میلیون ها انسان آزادی خواه مسلمان را شاد می کند و توجه مردم به این سخنان در سفرهای مختلف برای انسان بسیار ملموس و محسوس است.

رییس سابق مرکز اسلامی نیوکاسل افزود: مسلمانان کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عربی، عطش فراوانی در جان و قلبشان نسبت به سخنرانی های مقام معظم رهبری دارند؛ به طوری که ایشان نزد مسلمانان جهان اسلام دارای جایگاه خاصی می باشند.

*سخنان رهبری؛ راهگشای مشکلات فراروی جهان اسلام

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ادامه داد: امت اسلامی کلام و سخن مقام معظم رهبری را به عنوان یک رهنمود می پذیرد؛ زیرا این سخنان برای آنها جنبه هدایتی و رهبری دارد و آن را راهگشای مشکلات فراروی جهان اسلام می دانند.

وی با اشاره به شرایط منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و قیام ها و نهضت های بیداری اسلامی در جهان اسلام، برگزاری چنین کنفرانسی را مایه حیات و اتحاد دوباره جهان اسلام دانسته و اظهارداشت: برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در ایران و بیانات رهبری بازتاب وسیعی در عرصه بین المللی داشت و حیات دوباره به بیداری های اسلامی و خیزش های جهان اسلام بخشید.

امام جمعه سابق نیوکاسل با بیان این‌که این کنفرانس در روند اوضاع فکری، سیاسی و اجتماعی جهان اسلام بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: امروز همگان شاهد هستند که محوری ترین شعارهای خیزش های عمومی مردم کشورهای اسلامی که رنگ و بوی دینی دارد، مسئله فلسطین است؛ بر این اساس برگزاری چنین کنفرانسی در ایران، نقطه عطفی در تسریع حرکت به سمت آزادی قدس شریف از دست رژیم منحوس و جعلی اسرائیل خواهد بود.

وی تصریح کرد: شعارهای مردم مصر، لیبی، اردن و ... که از صدا و سیما پخش می شود، همگی بر مقاومت و انتفاضه فلسطین تاکید دارد و با این‌که مردم خواستار آزادی کشورشان از زیر سلطه استکبار و استعمار هستند، برای آزادی فلسطین و قدس نیز فریاد سر می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری یادآور شد: امروز قیام ها و خیزش های مردمی دو محور اساسی یعنی، نجات ملت‌ها از رژیم‌های دیکتاتوری حاکم بر کشورهای عربی و آفریقایی و نجات فلسطین از چنگال غاصبانه اسرائیل را با قوت و جرأت دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در گوشه و کنار این خیزش ها شعارهای مردم برای آزادی فلسطین به گوش می رسد و حتی خطبای نماز جمعه کشورهای اسلامی نیز علاوه بر نجات از دخالت های استکبار جهانی، رهایی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی را مطرح می کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری از « مهمترین مسئله جهان اسلام» غافل نیستند.

*فریاد آزادی فلسطین محدود به یک یا دو کشور نیست

حجت الاسلام و المسلمین مختاری اضافه کرد: امروز فریاد آزادی فلسطین در کشورهای اسلامی محدود به یک یا دو کشور نیست، بلکه همه کشورهای اسلامی یا لااقل ملت های بیدار جهان اسلام، حرکت، جهش و تحرک به سمت آزادی فلسطین را جدی تر و شفاف تر از گذشته دنبال می کنند.

وی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی و فرمایشات امام خمینی(ره) در طرح آزادی فلسطین به عنوان یک درخواست جهانی، تصریح کرد: اگر سالیان سال حس مرعوبیت و وحشت از اسرائیل بر کشورهای عربی و اسلامی حاکم بود، امروز این احساس پوشالی و پوچ در هم فرو ریخته و آحاد جامعه اسلامی آزادانه طرح آزادی کشور و سرزمین فلسطین را از چنگال صهیونیزم مطرح می کنند که به تعبیر مقام معظم رهبری « این شجاعت و جسارت برگرفته از انقلاب اسلامی ایران و تاکیدات امام خمینی (ره) مبنی بر آزادی این سرزمین اشغال شده است».

*تحلیل فرمایشات رهبری آغاز شده است

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که اندیشمندان و صاحب نظران فکری، سیاسی و اجتماعی جهان اسلام به تحلیل فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسئله فلسطین پرداختند، گفت: سخنرانی رهبری دارای ابعاد مختلف فکری، سیاسی و اجتماعی بود که اندیشمندان مسلمان را بر آن داشته تا به تحلیل و بررسی پیشنهادات و رهنمودهای ایشان بپردازند.

امام جمعه سابق نیوکاسل با اشاره به ارادت اندیشمندان و صاحب نظران اسلامی به مقام معظم رهبری، اظهارداشت: این گونه ارادت ها نشان می دهد، جهان اسلام نیازمند رهبری و مدیریت واحد است و خواستار رهبری عالم، شجاع، مخلص و مقتدر هستند تا شجاعانه و به خاطر خدا و با خلوص نیت، مسائل مسلمین را طرح و مشکلات فراروی را حل نموده و به نمایندگی از همه مسلمانان مسائل مهم جهان اسلام را برای جهانیان تبیین کند.

وی، جسارت و شهامت مقام معظم رهبری در طرح این گونه مسائل را برگرفته از شجاعت و شهامت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین (ع) دانسته و افزود: این‌که رهبری به راحتی در برابر فشارهای مختلف استکبار و استعمار چنین مباحثی را در سطح جهان اسلام و به شکل رسمی بیان می کنند، نشان دهنده مدیریت، درایت و اقتدار ایشان است.

*شجاعت رهبری، حسینی است

حجت الاسلام والمسلمین مختاری اضافه کرد: این بیانات همچنین نشان دهنده شجاعت و جسارتی است که آن را تنها در ائمه معصومین (ع) و امام خمینی (ره) شاهد بودیم و به طور قطع می توان گفت مقام معظم رهبری نیز مانند امام خمینی(ره) حسینی زندگی می کنند و جامعه را حسینی رهبری می نمایند.

رییس سابق مرکز اسلامی نیوکاسل در پایان وظیفه انقلابیون و سازمان های انقلابی فلسیطینی را بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری سنگین تر دانسته و خاطرنشان کرد: مسئولیت و رسالت این گروه های انقلابی و مبارزاتی صد چندان می شود؛ چون به تعبیر مقام معظم رهبری« یک وجب از سرزمین فلسطین را نباید به بیگانگان بخشید و فلسطین همان سرزمین از نهر تا بحر باید باقی بماند» و طرح هایی همچون طرح محمود عباس شکست خورده، خائنانه و به نوعی صهیونیستی است؛ زیرا از سیاست های اسرائیل غاصب حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha