پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلیسای جامعه نیوکاسل میزبان مراسم افطار میان ادیانی است

حوزه/ کلیسای جامع نیوکاسل، واقع در شهر نیوکاسل انگلستان که متعلق به مسیحیان آنگلیکان می باشد، برای نخستین بار در تاریخ بریتانیا درهایش را به روی مسلمانان گشوده و برای آنان افطار میان ادیانی برگزار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chroniclelive، کلیسای جامع نیوکاسل واقع در شهر نیوکاسل در انگلستان، برای نخستین بار درهایش را به روی مسلمانان گشوده و قرار است در افطاری میان ادیانی میزبان جامعه اسلامی در ماه مبارک رمضان باشد. صدها نفر از مردم متشکل از مسلمان و غیرمسلمان امشب در این کلیسای سنت نیکولاس در مرکز شهر حضور یافته و «صلح و وحدت میان ادیانی» را جشن بگیرند.

این نخستین باری است که یک کلیسا متعلق به مسیحیان انگلیکان در شمال شرقی بریتانیا در ماه مبارک رمضان برای مسلمانان مراسم افطاری برگزار می کند. قرار است در این مراسم اسقف اعظم نیوکاسل، کشیش راست کریستین هاردمن و جف میلر، مدیر اجرایی نیوکاسل از مسلمانان استقبال به عمل بیاورند.

عبدالبسیط امام جماعت مسجد مرکزی نیوکاسل، نیک فوربز رهبر شورای شهر نیوکاسل و رئیس پلیس این شهر نیز قرار است در این مراسم حضور داشته و برای مردم سخنرانی کنند.

یک سخنگوی کلیسای جامع نیوکاسل گفت: این مراسم به منظور بزرگداشت صلح و اتحاد برگزار شده و فرصتی فوق العاده برای گوش دادن به سخنرانی ها و در کنار همدیگر غذا خوردن است.

مراسم قرار است در ساعت 7:25 بعد از  ظهر آغاز شده و پس از سخنرانی ها و اجراهای برنامه ریزی شده، شام افطاری در ساعت 9:30 شب برای روزه داران داده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha