پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی در منچستر میزبان افطار میان ادیانی مسلمانان و یهودیان بود

حوزه/ افطار میان ادیانی در مسجد خضراء در شهر منچستر انگلستان با حضور بیش از ۶۰ نفر از مردم، اعضای دو گروه مذهبی مسلمان و یهودی و همچنین شخصیت های مختلف دینی و سیاسی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم افطار میان ادیانی سالانه در مسجد خضراء در منچستر انگلستان و با حضور دو گروه مسلمان و یهودیان و شخصیت های مختلف مذهبی و سیاسی این شهر برگزار شد.

در این هفته و در نخستین سالگرد حادثه حمله تروریستی در منچستر، سخنرانان و بانیان این مراسم افطاری میان ادیانی همگی دیدگاه های مشابهی در خصوص ضرورت ایجاد وحدت در جامعه و مبارزه با تنش های تبعیض آمیز علیه اقلیت ها ابراز داشتند.

راجرز گاوندر سرپرست کلیسای جامع منچستر که در این مراسم حضور داشت بر ضرورت همکاری شانه به شانه مردم برای دستیابی اهداف شان تاکید کرد.

سجاد امین از مسجد خضراء، سخنرانی ویژه ای درباره اسلام، ماه مبارک رمضان و فعالیت های مسلمانان دررابطه با امور خیریه در این ماه ارائه داد.

این نشست شام افطاری با حضور بیش از 60 نفر از مردم، مسلمانان و غیرمسلمانان، شخصیت های مذهبی و سیاسی در شهر منچستر برگزار شد. چندین عضو شورای شهر و سربازرس ارشد نیروی پلیس نیز در این مراسم حضور داشتند.

محمد امجی که برای نخستین بار در این افطار شرکت می کرد گفت: تعامل معنادار اجتماعی نیاز ضروری زمانه کنونی محسوب می شود و این مراسم می تواند الگوی خوبی برای این تعاملات باشد که در آن مردم از مذاهب و ادیان و با پیشینه های فرهنگی مختلف شرکت می کنند و فرصتی است که به ما یادآوری می کند که همه ما به دنبال یک نتیجه ستودنی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha