پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحقیق رسمی پیرامون اسلام هراسی در حزب محافظه کار انگلیس

حوزه/ شورای مسلمانان بریتانیا که نماینده بیش از ۵۰۰ مسجد، مدارس اسلامی و مراکز دینی در این کشور است خواستار آغاز یک تحقیق رسمی فوری در رابطه با اتهامات اخیر اسلام هراسی در حزب محافظه کار انگلیس شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، شورای مسلمانان بریتانیا، با ارسال نامه ای به حزب محافظه کار این کشور خواستار آغاز تحقیقات فوری در رابطه با اتهامات اخیر «اسلام هراسی» اعضای این حزب شدند.

این سازمان که نماینده بیش از 500 مسجد، مدارس اسلامی و مراکز دینی در سرتاسر بریتانیا است، از جیمز کلورلی معاون ریاست حزب محافظه کار توری خواستار انجام یک ممیزی کامل برای مقابله با «برخوردهای اسلام هراسی نامزدها و نمایندگان حزب در یک هفته اخیر» شده است.

این نامه فقدان برخورد مناسب پیرامون اقدامات اسلام هراسانه نمایندگان حزب را متذکر شده است. به عنوان نمونه باب بلکمن نماینده این حزب در هارو ایست، در پی انتشار یک پست ضدمسلمانی در فیس بوک متهم به اسلام هراسی شده است. در این نوشته مسلمانان سومالیایی تبار و فرهنگ آن ها متهم به تجاوز به کودکان انگلیسی شده است. مقاله ای که از یک وب سایت اسلام هراس گرفته شده بود.

نیاز به یک تحقیق رسمی در رابطه با اسلام هراسی در حزب محافظه کار توسط سعیده ورسی، وزیر سابق کابینه توری به عنوان یک عملی که «خیلی وقت پیش باید انجام می شد» توصیف شده است.

ورسی در این باره به خبرنگاران گفت: من دو سال پیش کمپینی تشکیل دادم و نسبت به نظرات اسلام هراسی نمایندگان این حزب ابراز نگرانی کرده و به طور رسمی و غیررسمی نیز نامه هایی به نخست وزیر فرستادم.

وی خاطر نشان کرد: حزب از این مشکل در سطح بالا مطلع بوده و در مقابله با آن به صورت جدی ناتوان عمل کرده و حتی وجود آن را انکار کرده است. یک تحقیق رسمی خیلی وقت پیش باید انجام می شد و همین الان هم خیلی دیر شده است و من امیدوارم حزب با انجام این تحقیق پیام آشکاری بفرستد که تعصب در حزب محافظه کار مدرن  تحمل نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha