جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/ امام جمعه سابق نیوکاسل گفت: نسل امروز اروپا و آمریکا با یکی دو دهه قبل متفاوت است و نامه مقام معظم رهبری می تواند انقلاب و دگرگونی در ساختار فکری جوانان غربی ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری دانش آموخته دانشگاه دورهام و امام جمعه سابق نیوکاسل انگلستان در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی، اظهار داشت: محتوای این نامه نشانگر دغدغه دیرینه ایشان نسبت به نسل جوان اروپایی و غربی است.

وی افزود: در بند بند این نامه دغدغه روشنگری و بیان هدایت گرایانه در راستای تنویر افکار جامعه جهانی مشاهده می شود.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ادامه داد: حوادث تروریستی اخیر در فرانسه یک فرصت و ظرفیت ویژه جهت بیان اینگونه مسائل برای نسل جوان اروپا بود که ایشان از این فرصت استفاده کردند.

امام جمعه سابق نیوکاسل اظهار داشت: فضای این نامه خیلی دوستانه و صمیمانه است و دلسوزانه مسائلی را که جامعه انسانی امروز با آن مبتلا است با جوانان مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه مخاطب نامه رهبری فطرت انسان ها به ویژه نسل جوان است خاطرنشان کرد: در این نامه نسبت به خطر نگاه های افراطی و تفکرات نامطلوب که به نام داعش و گروه های سلفی بروز پیدا کده و زاییده قدرت های استعمارگر جهانی است، هشدار داده شده است.

* نسل امروز اروپا و آمریکا، متفاوت از گذشته است

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با تاکید بر اینکه نسل امروز اروپا و آمریکا با یکی دو دهه قبل متفاوت است، یادآور شد: نسل امروز با وجود تکنولوژی و پیشرفت های عرصه رسانه در جریان تحولات فلسطین، یمن، بحرین و لبنان هست و نیاز بود تاکید و روشنگری از سوی شخصیتی که رهبر مسلمین است، در این زمینه صورت بگیرد و این تاکید می تواند یک انقلاب و دگرگونی در ساختار فکری جوانان غربی ایجاد کند.

دانش آموخته دانشگاه دورهام با اشاره با نتایج نامه نخست رهبر انقلاب به جوانان غربی افزود: این نامه نتایج بسیار مثبتی داشت و آثار جهانی اش بر کسی پوشیده نیست و نامه دوم هم متناسب با رویدادها و وقایعی که امروز با آن درگیر هستیم نوشته شده است.

وی تصریح کرد: فعل و انفعالات خشن و دردآوری که از سوی صاحبان اندیشه های افراطی به نام تبعیت از سیره پیامبر(ص) رقم می خورد، بایستی در تنویر افکار نسل جوان این مسائل گوشزد بشود.

امام جمعه سابق نیوکاسل افزود: ایشان در زمینه رخداد تروریستی پاریس این نکته را به همه جهانیان تذکر می دهند که چنین گروهی با تفکرات سلفی از اسلام جدا هستند و مسلما پیروان راستین پیامبر رحمه للعالمین هم باید از خود رأفت و عطوفت انسانی نشان بدهند.

وی با بیان اینکه رهبری بر تعارض و انفکاک این گروه با جامعه مسلمین تاکید دارند یادآورشد: استکبار می خواهد با پشتیبانی از این گروه برای اجرای سیاست های توسعه طلبانه خود بهره بگیرد و سعی می کند اسلام در ذهن جوانان غربی به عنوان دین خشونت معرفی شود ولی مقام معظم رهبری دقیقا در نقطه مخالف تمرکز کردند و اسلام ناب محمدی را تشریح کردند.

انتهای پیام/

20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha