چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

رییس دفتر تبلیغات اسلامی، حیات حوزه را مدیون زحمات و تلاش‌های علما دانسته و گفت: اگر امروز حوزه بالنده و درخشان و رو به کمال حرکت می‌کند، به خاطر مجاهدت و تلاش‌ علما است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 90-91 دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) طی سخنانی با تأکید بر لزوم اصلاح‌گری جامعه و حساس‌بودن مسئولان به امور اجتماعی، اظهار داشت: اگر امروز نابسمانی‌ها در سطح جامعه وجود دارد. این امر تنها متوجه مسئولین نیست،‌ بلکه حوزه هم مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

وی، صلاح جامعه را در گرو نقش مثبت روحانیت دانسته و افزود: بخشی از ضعف امروز جامعه به خاطر عدم کارکرد بهینه متولیان امور فرهنگی است.

رییس دفتر تبلیغات با تأکید بر نقش پررنگ حوزه و نهادهای حوزوی در مسائل فرهنگی جامعه، گفت: امروز نهادهای حوزوی مسئولیت مستقیمی در قبال جامعه دارند و باید در این زمینه کوشا باشند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی، شکل‌گیری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) و راه‌اندازی رشته‌های جدید را در راستای نیازهای جامعه برشمرده و تصریح کرد: در مجموعه‌های آموزشی باید بر اساس نیازهای جامعه برنامه‌ریزی نمود و حرکت کرد.

وی، سیاست‌های آموزشی دفتر تبلیغات را حرکت به سوی تحصیلات تکمیلی بیان کرده و گفت: در این مسیر درصددیم تا پژوهش‌های کیفی را در کنار آموزش نهاده کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز در سطح کشور میلیون‌ها دانشجو در رشته‌های علوم انسانی و در مقاطع بالا مشغول تحصیل‌اند، اما وقتی تولیدات آنها را رصد می‌کنیم، آثار قابل توجهی مشاهده نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی با انتقاد از برخی اساتید راهنما و مشاور در بی‌توجهی به امور پایان‌نامه‌های دانشجویی، تأکید کرد: شکوفایی علمی امروز کشور به خصوص در حوزه‌های علمیه نیازمند نیازسنجی علمی واهتمام به پایان‌نامه‌ها می‌باشد.

*مسئولین ایثارگرند

وی، حیات حوزه را مدیون زحمات علما و روحانیون بزرگ دانست و گفت: کسانی که در حوزه مسئولیت می‌پذیرند، ‌از خود گذشتگی و ایثارگری می‌کنند؛ چرا که از درس و مباحث علمی خود گذشته و بار سنگین مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی با اشاره به استعفای معاون آموزش دفتر تبلیغات گفت: این روحیه اخلاق‌مداری و معنویت و دل‌نبستن به پست و مقام‌ها از خصوصیات علمای حوزه است و اگر امروز حوزه بالنده و درخشان و رو به کمال است، به خاطر این معنویت‌ها و اخلاق‌هاست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha