چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

در راستای بالندگی و شکوفاسازی قلم طلاب و روحانیون، انجمن قلم و نویسندگی در حوزه علمیه استان گلستان راه‌‌‌‌‌اندازی شد.

حجت‌‌‌‌‌الاسلام مراد پارسائی معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه با اشاره به این‌‌‌‌‌که انجمن قلم و نویسندگی، یکی از قدیمی‌‌‌‌‌ترین انجمن‌‌‌‌‌های علمی و ادبی حوزه علمیه می‌‌‌‌‌باشد، اظهار داشت: با توجه به شروع به کار مراکز مدیریت استانی، معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان این نیاز را در استان احساس کرده و فراخوانی را جهت تشکیل این انجمن و عضوگیری از میان محققان و نویسندگان به عمل آورد.

وی خاطرنشان ساخت: راه‌‌‌‌‌اندازی این انجمن در راستای حمایت از پژوهشگران و نویسندگان و تولیدات علمی طلاب می‌‌‌‌‌باشد و اساسا امروز شاهد چنین انجمن‌‌‌‌‌هایی در مراکز گوناگون علمی هستیم.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان با بیان اهداف راه‌‌‌‌‌اندازی انجمن قلم و نویسندگی، ابراز داشت: هدف از راه‌‌‌‌‌اندازی این انجمن این است که طلاب علاقه‌‌‌‌‌مند به فعالیت در موضوعات خاص بتوانند در یک محفل علمی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با تبادل اطلاعات از نوع فعالیت علمی یکدیگر آگاه شوند و بتوانند فعالیت خود را در یک محیط کاملا علمی نقدپذیر با نگاه کلان رصد نمایند.

حجت‌‌‌‌‌الاسلام پارسائی افزود: از دیگر اهداف راه‌‌‌‌‌اندازی انجمن قلم و نویسندگی، بسط و گسترش فعالیت‌‌‌‌‌های فرهنگی و ادبی به عنوان مرجعی جهت هدایت و راهنمایی علاقمندان علوم انسانی و رویکرد انتقادی به آثار تألیف‌‌‌‌‌شده  و نیز حمایت معنوی از نویسندگان و نشر آثار آنان می‌‌‌‌‌باشد.

وی با اشاره به این‌‌‌‌‌که شرکت و عضویت برای عموم طلاب حوزه علمیه استان گلستان در انجمن قلم و نویسندگی آزاد است، اذعان داشت: به تمامی طلاب شرکت‌‌‌‌‌کننده در این انجمن، پس از تشکیل دوره‌‌‌‌‌های آن، گواهی اتمام دوره اعطا خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان در پایان با اشاره به این‌‌‌‌‌که طلاب علاقه‌‌‌‌‌مند تا تاریخ 10 آبان می‌‌‌‌‌توانند در واحد پژوهش مدرسه خود ثبت‌‌‌‌‌نام نمایند، تصریح کرد: طلابی که علاقمند به فعالیت در این راستا می‌‌‌‌‌باشند، با ثبت‌‌‌‌‌نام در این انجمن می‌‌‌‌‌توانند از مزایای این طرح بهره‌‌‌‌‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha