جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

تمامی ادیان و رهبران دینی با خشونت علیه کودکان و کودک‌آزاری مخالف هستند و کسی که این کار را انجام می‌دهد، به هیچ دینی مقید نیست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، اسقف اعظم سبوه سرکیسیان، امروز درهمایش بین‌المللی نقش ادیان و رهبران دینی در مقابله با خشونت علیه کودکان با محوریت مقابله با تنبیه بدنی کودکان ‌ با بیان این که همه دربرابر تربیت درست کودکان وظیفه داریم، اظهار داشت:‌ کودک‌آزاری مسئله‌ای است که در طول تاریخ بشر مطرح بوده و ادیان نیز توجه زیادی به مقابله با آن داشتند.

خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران با اشاره به این که اگر کودکان درست تربیت شوند، موجبات آرامش والدین را ایجاد می‌کنند، گفت: تمامی  ادیان خشونت و آزار کودکان را قبول ندارند، ولی این که مشاهده می‌شود در جامعه‌ای مسیحی فردی چنین رفتاری را انجام می‌دهد،‌ به این آیین اعتقادی ندارد.

سر کیسیان با اشاره به دیدگاه مسیحیت درباره کودکان، خاطرنشان کرد: در آیین مسیحیت، کودکان هدیه الهی هستند که والدین وظیفه دارند آنها را در مسیر رسیدن به خدا تربیت کنند.

وی به سوءاستفاده‌ از کودکان به عنوان سربازان جنگی در برخی کشورها، بیان داشت: همه ادیان باید خود را موظف به مقابله با خشونت علیه کودکان و کودک‌آزاری بدانند و جامعه را از  این جریان که به درجه هشدار رسیده است،‌ نجات دهند.

خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران در پایان از تمامی ادیان خواست تا با همکاری یکدیگر برای رسیدن به جامعه مطلوب تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha