پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

بیدای اسلامی، جریانی در مقابل لیبرال دموکراسی در جهان است که می‌توان آن را مهر خاتمه‌ای بر این جریان دانست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، امروز در نشست فرهنگی-تربیتی، بررسی «ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری و تأثیر رهنمودهای ایشان در بیداری اسلامی» که با همت مجمع روحانیون هندوستانی مقیم قم و با همکاری معاونت فرهنگی-تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه، در مسجد این مجتمع در قم برگزار شد، با اشاره به عصر ارتباطات در جهان، اظهار کرد: در زمانی که ادعا می‌شو دهکده جهانی شکل گرفته است، باید اذعان کرد که پژواک افکار در جهان، به سرعت چشم‌گیری رسیده است.

وی افزود: هر پیام جهانی، می‌تواند منشأ سعادت یا شقاوت باشد. در جنگ کنونی بین اسلام و استکبار، پیام استکبار، ظلم و نابرابری است که آن را با ابزار فریبنده حقوق بشر در قالب وسایل ارتباط جمعی نوین جهانی انتشار می‌دهد.

این استاد حوزه، درایت مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و خاطرنشان کرد: پیام جهانی اسلام ناب، که با رهبری و درایت مقام معظم رهبری ایران در جهان منتشر می‌شود، کام همة تشنه‌کامان حقیقت جهان را سیراب می‌کند و منجر به بیداری اسلامی در جهان گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی، با تأکید بر ظهور بیداری اسلامی از ایران، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، به نام خدا و عدالت‌طلبی به وجود آمد و برای همین است که در عمق جان انسان‌های آزاده که از ظلم جهانی به ستوه آمدند، رسوخ پیدا کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه، با ابراز این‌که اکنون، بلوک‌بندی جهان تغییر کرده است، عنوان نمود: اگر در جنگ سرد، شاهد حضور دو بلوک غرب و شرق بودیم، اما باید اکنون بگوییم که این نظام تغییر کرده است و قدرت‌هایی مانند انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده و  قلب مردم جهان را تسخیر کرده است.

این استاد حوزه، با اشاره به اشغال عراق از سوی آمریکا، ادامه داد: بعد از اشغال عراق، طرح صلحی توسط دولت آمریکا به نام «صلح جهانی» مطرح شد که مضمون آن تغییر نظام بسیاری از دولت‌های جهان بود. اما به خواست خدا، اکنون شاهد شکست نظام آمریکایی حتی در خود آمریکا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی، با معرفی بلوک جدید در معادلات بین‌المللی، بیان کرد: اکنون، شاهد بلوک‌بندی جهان به آمریکا و صهیونیست بین‌الملل و از طرف مقابل نهضت بیداری اسلامی هستیم، بیداری اسلامی در جهان تبدیل به بلوک قدرتی شده است که در حال از بین‌ بردن ریشه‌های آمریکایی و صهیونیستی جهانی در کشورهای مختلف دنیا می‌باشد.

وی، قدرت بیداری اسلامی را قوی‌تر از قدرت بلوک شرق دانست و یادآور گردید: در زمان گذشته که بلوک‌بندی شرق، قدرت خود را بر پایه امنیت و ایدئولوژی بشری قرار داده بود، مشاهده کردیم که جنگ سرد و ایدئولوژی فکری قدرت‌های آن روز به جایی نرسید، اما قدرتی که از بیداری اسلامی به وجود آمده است، در حال گسترش نظام فکری خود در جهان است.

این استاد حوزه، به تعبیر مقام معظم رهبری از جریان اسلامی اشاره و اضافه نمود: بنا به اذعان مقام معظم رهبری بر این‌که بیداری اسلامی در پیچ تاریخی به سر می‌برد، همة آزاداندیشان جهان وظیفه دارند که تلاش خود را در ارائه صحیح پیام این نهضت به کار گیرند تا تحریفی در این نهضت انجام نشود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی، با بیان‌ این‌که اسلام ناب، می‌تواند معادلات جهانی را به هم زند، عنوان کرد: بنا به اظهار اخیر مقامات آمریکایی، ایران، قدرتی است که معادلات آمریکا را در خاورمیانه و جهان  را تغییر داده است.

عضو خبرگان، رهبری جمهوری اسلامی ایران را پایگاه بیداری اسلامی معرفی و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، به برکت افکار و شخصیت والای امام خمینی(ره) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری که پرتویی از نور الهی و ائمه طاهرین را در خود دارند، به پایگاه خیزش اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: تجزیه و تحلیل صحیح سیاسی از جهان، وظیفه همه مسلمانان جهان است، باید دانست که نداشتن این خصیصه اسلامی، باعث انحراف گروه بی‌شماری از مسلمانان در تاریخ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی حفظ وحدت در شرایط کنونی را بسیار مهم ارزیابی و ابراز داشت: حفظ وحدت میان اهل‌سنت و شیعه، تأکید بر ایدئولوژی اسلامی در مقابل جریان‌های انحرافی، از عوامل دیگر موفقیت جریان بیداری اسلامی به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha