سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024

مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی کتابداران مدارس علمیه در آینده خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام داود رجبی‌نیا با اعلام این خبر، یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران را نیروی انسانی فعال ذکر کرد و اظهار داشت: برای فعال کردن فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران به نیروی انسانی کارآمد نیاز داریم.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه وضعیت‌سنجی کتابداران مدارس علمیه، ادامه داد: در این زمینه مسائلی از جمله نیاز آنان به آموزش را مد نظر قرار داده‌ایم.

مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: در حال رایزنی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم تا در یک طرح مشترک، برنامه آموزش کتابداران حوزه‌های علمیه خواهران را اجرا کنیم.

وی، بررسی وضعیت منابع دیجیتال کتابخانه‌های مدارس را یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد و ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح بررسی میزان تجهیز کتابخانه‌ها به نرم‌افزارهای علوم اسلامی، استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزارها اعم از طلاب، اساتید و کادر اداری بوده است.

حجت‌الاسلام رجبی‌نیا ادامه داد: این طرح نشان می‌دهد کتابخانه‌ها در چه سطحی و به چه میزانی به تجهیز منابع دیجیتال نیاز دارند.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، وی با اشاره به انجام اقدامات اولیه اجرای مرحله سوم طرح تجهیز کتابخانه‌های گفت: در حال رصد جدیدترین کتب پژوهشگاه‌های برتر قم هستیم تا به عنوان کتاب‌های پیشنهادی به کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران معرفی کنیم.

مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که تاکنون مرحله اول و دوم طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس اجرا شده است، یادآور شد: در مرحله دوم این طرح حدود 815 عنوان کتاب به کتابخانه‌های به مدارس علمیه خواهران معرفی شده و نیز لیست کتاب‌های درخواستی دریافت شده است تا به صورت متمرکز از سوی معاونت پژوهش تهیه و در اختیار مدارس علمیه قرار گیر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha