جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

به صورت میانگین در جامعه از هر هزار، نفر 4 نفر شهید شدند و در حالی که در روحانیت از هر هزار نفر 48 نفر شهید داده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، در همایش نقش باورهای مهدوی در دفاع مقدس، که صبح امروز در سالن همایش دارالشفا برگزار شد، به رابطه دفاع مقدس و شهدا با موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: برای پی بردن به این رابطه می توان به مستند ترین شواهد بازمانده از دوران دفاع مقدس یعنی وصیت نامه های شهدا رجوع کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید بیان داشت: در میان اقشار مختلف جامعه، قشری بیشترین شهید را داده که انتساب و ارتباطش به امام زمان(عج) قوی تر است، یعنی روحانیت به عنوان سربازان امام زمان(عج) در جبهه حضور داشته و بالاترین درصد شهدا را داشتند.

وی گفت: آنچه توسط بنیاد شهید استخراج شده نشان می دهد روحانیت 12 برابر میانگین آحاد جامعه شهید داده است، یعنی به صورت میانگین در جامعه از هر هزار نفر 4 نفر شهید شدند و در حالی که در روحانیت از هر هزار نفر 48 نفر شهید شده اند، البته برخی آمارها نشان می دهد روحانیت بالای 20 برابر میانگین جامعه شهید داده است.

سخنران این همایش افزود: در وصیت نامه های شهدا« انقطاع الی الله» را به خوبی می توان دید و حقیقی ترین و یقینی ترین اعتقاد به خدا و اهل بیت(ع) و مهدویت را می توان در وصیت نامه ها مشاهده کرد و تفاوتی میان سنین مختلف و تحصیلات آنها نیست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: وصیت نامه های فراوانی از رزمندگان نوجوان در اختیار بنیاد شهید است که علی رقم سن کم، آنچنان با معرفت و عمیق مباحث مهدوی را مطرح کرده اند که گویا نامه ای از لقمان حکیم به جای مانده است.

وی افزود: وصیت نامه های نوشته شده دریایی از معارف مهدوی است بنابراین امام راحل بارها تاکید می کردند که همگان وصیت نامه های شهدا را مطالعه کرده و عمل کنند.

*شهدای روحانی مهدوی باور بودند

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اسناد متقن و مستند یافت شده از وصیت نامه های شده اظهارداشت: آنچه تاکنون محققین در بنیاد شهید از میان وصیت نامه های شهدا استخراج کرده اند، نشان می دهد در همه وصیت نامه ها شهدا به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مسئله مهدویت اشاره کرده اند.

وی اطاعت از ولایت فقیه از جمله توصیه های شهدا در مسئله مهدویت دانست و گفت: در هر وصیت نامه شهید، به صورت متوسط 4 بار انگیزه رفتن به جبهه، پیروی از ولایت فقیه اعلام شده که اطاعت از ولی فقیه را اطاعت از امام زمان(عج) اعلام کرده اند.

*آماری از تاکید شهدای روحانی بر مهدویت

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان بیان داشت: با بررسی دقیق و علمی بیش از 46 هزار و 200 وصیت نامه شهید، مفاهیم عمیقی از مسئله مهدویت استخراج شده است.

وی با اشاره به برخی از آمارهای استخراج شده در این زمینه اظهارداشت: در این وصیت نامه ها شناخت امام زمان 19 درصد، غیبت کبری 8 درصد، انتظار 15 درصد، فراغ امام زمان 7 درصد تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: نشانه های ظهور 6 درصد، حکومت جهانی 39 درصد، یاران امام زمان 32 درصد، آرزوی دیدار 17 درصد، اشاره به نایب امام زمان61 درصد، آزمایش الهی 25 درصد، ارتباط نهضت کربلا و انقلاب مهدوی 25 درصد، نبرد حق علیه باطل 40 درصد و ارتباط شهادت طلبی با ظهور حضرت مهدی 45 درصد مورد تاکید وصایای شهدا قرار گرفته است.

وی گفت: به صورت متوسط در وصایای شهدا، 5 بار در هر وصیت نامه از مفاهیم مهدوی بهره گرفته شده است و در وصایای شهدا به صورت متوسط3 بار نام حضرت ذکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان  افزود: پیروی از ولایت امام راحل که نائب امام زمان است، 63 درصد و اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور و قیام حضرت حجت می باشد 32 درصد در وصیت نامه های شهدا تاکید شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وصیت نامه های شهدا متقن ترین سند دفاع مقدس است که بیشترین تکیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مسئله مهدویت و ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان مطرح شده است و هیچ مسئله به این اندازه در وصیت نامه های شهدا بروز و ظهور ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha