جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به توانمندی‌های علمی - تبلیغی بانوان طلبه بر ظرفیت شناسی در عرصه بین الملل به منظور ترویج معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در نشست مشترک مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مسئولان معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه خواهران پدیده‌ای است که هر روز در حال بسط و گسترش است.

وی، تعامل حوزه‌های علمیه خواهران با سازمان‌های گوناگون از جمله آموزش و پرورش را در سطح بالا عنوان کرد و افزود: بانوان طلبه در برخی استان‌ها سابقه تبلیغی بسیاری دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به فعالیت‌های دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: این دفتر با حضور بانوان فعال و تحصیل‌کرده در حوزه بین‌الملل فعال شده است.

وی با بیان اینکه باید عرصه بین‌الملل به حوزه‌های علمیه خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه بین‌الملل شناسانده شود، یادآور شد: ظرفیت‌شناسی دوجانبه در این زمینه ضروری است.

*به طلاب زبان دان نیازمندیم

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه نیز با بیان اینکه نظام آموزش حوزه‌ باید برای خارج از کشور مفید باشد، اظهار داشت: ما به طلاب زبان‌دان و کتاب‌های مناسب برای تبلیغ دین در خارج از کشور نیاز داریم.

وی با اشاره به زمینه‌‌های تعامل در عرصه بین‌الملل میان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران خاطرنشان کرد: از جمله این زمینه‌های تعامل می‌توان به آموزش زبان‌های عربی و انگلیسی به اساتید و طلاب، شرکت اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در کنفرانس‌های بین‌المللی داخل و خارج کشور، سفرهای علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران به خارج از کشور، دیدار اساتید حوزه‌های علمیه خواهران با میهمانان خارجی، ارتباط با مراکز زنان در خارج از کشور و ایجاد بانک اطلاعات ویژه خواهران زبان‌دان اشاره کرد.

*ضرورت شناسایی ظرفیت های تبلیغی

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد، مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان نیز با اشاره به فعالیت‌های ترویجی این دفتر گفت: حوزه باید ظرفیت‌های تبلیغی کشورهای مختلف را بشناسد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزش از راه دور در دفتر مطالعات و تحقیقات زنان کلید خورده است، اظهار داشت: اکنون این دفتر با بیش از 15 کشور ارتباط علمی دارد.

*لزوم تحول در نظام آموزشی حوزه

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست با بیان اینکه بانوان طلبه از بدو ورود به حوزه‌ با مسئولیت‌های بین‌المللی آشنا می‌شوند، گفت: حوزویان باید با زبان بین‌الملل آشنا شود.

وی، حضور حوزه در عرصه بین‌الملل را مستلزم تحول در نظام آموزشی دانست و افزود: طلبه در حوزه قواعد زبان عربی را می‌خواند، اما نمی‌تواند به زبان عربی صحبت و تبلیغ کند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه آموزش زبان عربی در حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شده است، گفت: مقدمه این کار، آموزش رشته مدرسی ادبیات عرب در مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران است.

*پیشنهاد راه‌اندازی واحد زنان درمعاونت بین‌الملل حوزه‌

در این نشست همچنین اصغر عبداللهی، معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران خواستار راه‌اندازی واحد زنان در معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه شد و اظهار داشت: تاثیر زن در کشور و جهان فراتر از خانواده است و زنان بهتر از مردان می‌توانند با بانوان در عرصه بین‌الملل ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید برای تبلیغ در عرصه های بین المللی، کادرسازی کنند و در اندیشه امور بین‌الملل باشند.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های خواهران، در این نشست همچنین نمایندگانی از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران به منظور برنامه‌ریزی در راستای فعالیت‌های گوناگون بین‌المللی تعیین شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha