سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024

معاون پژوهش موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بر نهادینه سازی متأسفانه فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌‌ها و افزایش سرانه مطالعه تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌هادی ربانی در بازدید از هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم با بیان اینکه باید ابتدا فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین مردم و خانواده‌ها نهادینه کنیم، گفت: متأسفانه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌های نهادینه نشده است و تا زمانی که این فرهنگ نهادینه نشود، سرانه مطالعه بسیار پایین است.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از مقاطع پایین و دبستان شروع کنیم و اگر بتوانیم فرهنگ مطالعه را در بین نسل جوان نهادینه کنیم نمی‌توانیم نسبت به ارتقا سرانه مطالعه در کشور خوش‌بین باشیم.

معاون پژوهش موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در قم، بیان داشت: این نمایشگاه‌ها در معرفی آثار منتشر شده دینی و علمی به مردم تاثیر بسیار زیادی دارد؛ چرا كه برخی خانواده‌ها از آثار مفیدی که منتشر می‌شود آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه در هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم نیز آثار بسیار مفیدی عرضه شده است، یادآور شد: خوشبختانه شدند آثار متنوعی در این نمایشگاه عرضه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با تخفیف‌هاي خوبی که ارائه می‌شود، این آثار را خریداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha