شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024

عليرغم اقدامات خوب انجام گرفته در حوزه فرهنگ و توجه به علم و دانش، سرانه مطالعه موجود در كشور، شايسته شان و جايگاه ملت بزرگي مثل مردم ايران نيست و بايد افزايش يابد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين موسي پور در مراسم افتتاح نمایشگاه «یاد یار مهربان» اظهار داشت: فرهنگ اسلام بر پايه علم و دانش و تعليم و تعلم بنيان نهاده شده و اين مقوله از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار است.

وي با بيان اين كه در هيچ آيين و مكتبي به اندازه دين اسلام به فرهنگ كتاب و مطالعه و علم آموزي بها داده نشده است، افزود: اين مهم بارها در سيره و وروايات ائمه معصومين و پيامبر اكرم(ص) و قران كريم به عنوان معجزه آخرين فرستاده الهي اشاره و مورد تاكيد قرار گرفته است.

استاندار قم، سرانه مطالعه را از شاخص ها و معيارهاي اصلي توسعه يافتگي جوامع برشمرد و گفت: ملتي به  عزت و سيادت و سروري خواهد رسيد كه مطالعه جزء عادات فرهنگي و هميشگي آن ملت باشد.

حجت الاسلام والمسلمين موسي پور، انقلاب اسلامي را سر آغاز حركتي مجدد براي رسيدن به دروان عزت و شكوفايي فرهنگي مسلمانان برشمرد و گفت: عليرغم اقدامات خوب انجام گرفته در حوزه فرهنگ و توجه به علم و دانش، سرانه مطالعه موجود در كشور، شايسته شان و جايگاه ملت بزرگي مثل مردم ايران نيست و بايد افزايش يابد.

وي نهادينه كردن فرهنگ كتاب خواني و افزايش سرانه مطالعه در كشور را نيازمند انجام كارهاي جدي  و اساسي تري دانست و افزود: نهادينه كردن اين فرهنگ و تلاش براي افزايش ميزان مطالعه بايد جزء محوري ترين برنامه ها و از رويكردهاي اصلي نهادها و دستگاه هاي فرهنگي و تبليغي باشد.

استاندار قم به نقش مهم صدا و سيما و رسانه هاي ارتباط جمعي اشاره كرد و ادامه داد: از دستگاه هاي فرهنگي به ويژه صدا و سيما كه بيشتر ين مخاطب را دارد انتظار اين است كه با توليد و پخش برنامه هاي محتوايي و هدفمند در ترويج و توسعه فرهنگ مطالعه بهاي بيشتري را به اين مهم بدهد.

حجت الاسلام والمسلمين موسي پور با اشاره به اهميت نوع كتاب هاي اهدايي به مدارس گفت: كتاب هاي ارائه شده بايد متناسب با سن مخاطب و تامين كننده نيازهاي فكري و روحي دانش آموزان باشد.

استاندار قم  لزوم توجه به ساير روش هاي موثر در افزايش سرانه مطالعه را ياد آور شد و افزود:  آشنايي و آموزش والدين و دانش آموزان  نسبت به روش هاي صحيح مطالعه از نكات مهم و تاثير گذار در ترغيب و تشويق  به مطالعه و نهادينه كردن فرهنگ كتاب است كه بايد مورد توجه دست اندركاران امر قرار گيرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری قم، وی در پايان ضمن تقدير از تلاش دست اندركاران برپايي اين نمايشگاه، ابراز اميدواري كرد كه با يك برنامه ريزي مناسب و اختصاص فضاي بهتر در آينده شاهد برگزاري كيفي اين نمايشگاه باشيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha