شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

عضو جامعه مدرسین گفتند:آیت الله قره باغی، زحمات زیادی در راه علم و اعتلای حوزه کشید و اساتید و طلاب زیادی را با اخلاق بسیار خوب خود تربیت نمودند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله مسلم ملکوتی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم سومین روز در گذشت آیت الله سید علی اکبر قره باغی نماینده فقید مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری که با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در حسینیه شهدای قم برگزار شد، اظهار داشتند : گاهی وقتی کسی فوت می کند، بعد از سال ها از فوت او، مشاهده می شود که هر ده سال یک بار یا حتی هر صد سال یک بار و شاید هم هیچ وقت دیگر نام او برده نمی شود کما این که امروزه بسیاری از ما انسان های کنونی، اجداد خود در صدها سال گذشته را نمی شناسیم که نامی از آن ها ببریم.

ایشان افزودند: در مقابل این، انسان هایی هم هستند که همواره مردم آن ها را یاد می کنند که البته این یاد کردن ممکن است با فرستادن رحمت و با عزت یاد کردن و یا این که خدای ناکرده با لعنت و نفرین همراه باشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفتند: بنابر این انسان ها بعد از مرگ شان، یا فراموش می شوند و یا این که در یاد ها می مانند که این در یاد ماندن ممکن است به دو صورت نیک و یا بد باشد؛ قبر هارون الرشید خلیفه عباسی در نیم متری قبر امام رضا(ع) در مشهد قرار دارد، اما مشاهده می شود که همه از امام رضا(ع) با عزت و از هارون الرشید با لعنت و نفرین یاد می کنند.

ایشان  در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله قره باغی گفت: ایشان را از حدود 50 سال پیش می شناسم و با او آشنا هستم و می دانم که ایشان زحمات زیادی در راه علم و اعتلای حوزه کشید.

آیت الله ملکوتی گفتند : مرحوم آیت الله قره باغی در اواخر عمر پربرکت خویش، برای تربیت طلاب بسیار در شهر ارومیه تلاش کردند و اساتید و طلاب زیادی را با اخلاق بسیار خوب خود تربیت نمودند.

ایشان  اضافه کردند : آیت الله قره باغی با نوشتن کتاب های بسیاری در زمینه های مختلف علمی، ایجاد درمانگاه خیریه، تربیت اساتید و طلاب در حوزه علمیه و ... خدمات ارزنده ای را به مردم ارزانی داشتند و به همین دلیل پیش مردم عزیز خواهد بود.

آیت الله ملکوتی گفتند : مرحوم آیت الله قره باغی اگر چه از دنیا رفت، اما با عزت و عظمت رفت و مردم ارومیه هم تشییع جنازه بسیار با شکوهی برای  او انجام دادند

ایشان  در پایانخاطرنشان کردند : مرحوم آیت الله قره باغی زحمات فراوانی در طول عمرشان کشیدند و به دلیل همین خدمات ارزنده، مردم ایشان را فراموش نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha