دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

در شرایط جنگ اقتصادی با دنیای غرب، بهترین راه مقابله با آن، بکار گیری شیوه های اقتصادی و از جمله بحث حمایت از تولید ملی و کار ایرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نامگذاری سال 1391 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اظهار داشت: این نامگذاری در شرایط فعلی، نامگذاری بجا و حساب شده ای است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی ما به لحاظ وضعیت اقتصادی کشور و هم به دلیل ارزش های دینی و اعتقادی، نیازمند توجه جدی به بحث کار و تولید ملی هستیم.

 *تدبیر و درایت مقام معظم رهبری

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به تحریم های اخیر دنیای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و با بیان این که این تحریم ها با هدف تحت فشار قرار دادن و در نهایت تسلیم کردن مسئولان نظام و مردم اعمال شده است، گفت:در شرایط جنگ اقتصادی با دنیای غرب، بهترین راه مقابله با آن، بکار گیری شیوه های اقتصادی و از جمله مهمترین آن ها بحث حمایت از تولید ملی و کار ایرانی است که مقام معظم رهبری با تدبیر و درایت، توجه ویژه ای به آن کردند.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از این مباحث، در داخل کشور شاهد بیکاری هستیم و از سوی دیگر با تمام کارهای مثبتی که دولت انجام داده، شاهد کم‌توجهی به تولید ملی و همچنین کاهش سرمایه گذاری در بخش تولید هستیم که نیازمند پاسخگویی دولت و همچنین تلاش برای از بین بردن این شرایط است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان با اشاره به اهمیت کار و تلاش از دیدگاه اسلام، گفت: گذشته از این مسائل در منابع دینی ما به بحث کار و کارگر و حمایت از آن ها توجه ویژه‌ای شده است و حتی کار اقتصادی در ردیف عبادات آورده شده؛ به طوری که تصریح شده است که سرچشمه تمام خیرات و برکات در گرو کار و تلاش است؛ بنابراین می طلبد که در راه تولید ملی و حمایت از آن گام برداریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha