یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

دستیابی به دانش هسته‌ای، موجب اقتدار ایران اسلامی دربرابر دشمنان می‌شود و این کار،‌ عمل به دستورات قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم با اشاره به جایگاه علم و دانش در آموزه‌های اسلامی، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «...هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ...»(آیه 9 سوره الزمر) که این مسئله، نشان دهنده علم و دانش‌اندوزی در اسلام است.

وی به آیه «...يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ (مجادله ١١) اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیه، متوجه می‌شویم که خداوند نسبت به دانش و دانشمندان ارزش زیادی قائل است  و برای مؤمنان صاحب دانش درجات بالاتری قائل می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به این که در کنار این اهمیت، اسلام به علومی که مسلمانان را در برابر دشمنان مقتدر می‌کند، توجه ویژه‌ای دارد، اذعان داشت: بر اساس آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ...»(سوره انفال، آیه 60) ما باید به هر چیزی  که موجب اقتدار مسلمانان در برابر دشمن می‌شود، دست یابیم.

*دانش هسته‌ای؛ تقویت کننده اقتدار نظام اسلامی

وی، انرژی هسته‌ای را زمینه‌ای برای اقتدار در برابر دشمنان دانسته و گفت: دانش صلح‌آمیز هسته‌ای که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است،‌ از جمله دانش‌هایی است که موجب اقتدار نظام اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی می‌‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، تلاش دشمن برای بازداشتن ایران از فعالیت‌های هسته‌ای را تلاشی در راستای وابسته نگه داشتن ایران برشمرد و یادآور شد: امروز استکبار می‌خواهد در راستای مقابله با دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای، آن را وسیله‌ای برای سرکوب ایران و ضربه زدن به پیکره اسلام قرار دهد؛ بنابراین، باید مردم ومسئولان، تلاش خود را در ناکام گذاشتن این نقشه استکبار به کار برند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به اتهام‌زنی استکبار، مبنی بر تلاش ایران برای رسیدن به بمب هسته‌ای، اظهار داشت:‌ مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند که ایران دنبال این  مسئله نیست و آن را نیز حرام اعلام کردند.

وی ادامه داد:  ملت مسلمان و جامعه جمهوری اسلامی ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه است و با توجه به این که حاکمیت ولی فقیه، بر اساس آموزه‌های دینی و ارزش‌های الهی و انسانی می‌باشد؛ بنابراین ساخت بمب هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم افزود: زمانی که در جامعه اسلامی ایران، ولی فقیه این مسئله را حرام اعلام می‌کند، دیگر کسی نمی‌تواند به دنبال آن باشد؛ البته در جوامع غیر الهی و انسانی، هدف که همان اقتدار است، وسیله را توجیه می‌کند؛ بنابراین، در این گونه‌نظام‌ها،‌ هیچ گونه ضمانتی برای جلوگیری از ساخت بمب هسته‌ای وجود ندارد.

*ایران هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن تاکید کرد: ملتی که در سایه حاکمیت ولایت فقیه قرار دارد، دارای اقتدای و صلابت است؛ از این رو نیازی به روی آوردن به سلاح هسته‌‌ای ندارد؛ چون در برابر دشمن، هیچ گونه ترس و ضعفی احساس نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم در پایان خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران، نظام ارزش‌های الهی و انسانی است و برای ادامه حاکمیت خود نیازی به ابزارهای غیر انسانی از جمله سلاح هسته‌ای ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha