دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

رئیس کمیته فرهنگی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش مؤثر امامان جماعت در تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر "حمایت از تولید ملی"، خواستار تبدیل این شعار به شعور ملی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حجت ا.. نیکی ملکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه نیوز، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اظهار داشت: نامگذاری های سال که توسط مقام معظم رهبری صورت می گیرد، به سنت حسنه ای تبدیل شده که باید به آن توجه جدی داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هر ساله بر اساس تناسب نیازهای موجود، اقدام به نامگذاری سال می کنند؛ یعنی با اشرافی که ایشان بر روی مسائل دارند، نیازها را شناسایی و بر اساس آن، نامگذاری سال را صورت می دهند.

رئیس دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به شدت یافتن تحریم های اقتصادی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، نیاز است که یک فرهنگ سازی صحیح روی بحث حمایت از تولید ملی صورت گیرد و توجه ها به سوی ضرورت بسیار مهم این کار جلب شود.

وی ادامه داد: حمایت عملی و نه شعار گونه از تولید ملی کشور، پیش نیاز توسعه است؛ از این رو لازم است که  این مهم، به عنوان یک اولویت جدی مورد توجه همه مردم و مسئولان کشور قرار گیرد.

* ترویج تفکر و فرهنگ غلط، استفاده از کالای خارجی!

حجت الاسلام و المسلمین نیکی ملکی اضافه کرد: محصولات تولیدی داخلی از نظر کیفیت، کمتر از محصولات خارجی نیست، اما متأسفانه این تفکر و فرهنگ غلط در میان برخی از مردم رواج یافته که به دنبال محصولاتی با آرم خارجی هستند.

وی افزود: تا این فرهنگ غلط از میان نرود، حمایت از تولید ملی که از دغدغه های مقام معظم رهبری است. تحقق نمی یابد.

رئیس کمیته فرهنگی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که مسئولان اجرایی کشور باید به تحقق شعار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند، گفت: دولت باید در حمایت از تولید ملی جدی تر وارد شده و تسهیلات ویژه ای را به تولید گران کشور اختصاص دهد.

* انتقاد از کم‌توجهی دولت به تولید تولید‌کنندگان

حجت الاسلام و المسلمین نیکی ملکی با اشاره به این‌که متاسفانه دولت نسبت به تولیدکنندگان و اخص توجه کافی و لازم را نداند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با طرح شعارهای اقتصادی از سال های گذشته تا کنون نشان داده اند که به دنبال فضایی هستند تا سرمایه گذاران خارجی هم با تمایل و میل خود، اقدام به سرمایه گذاری در ایران نمایند.

وی یاآورشد: متأسفانه با ضرورت بحث حمایت از تولید ملی و ارتقاء اقتصاد کشور آشنا نیستند، که باید ضرورت حمایت از تولید ملی برای این افراد به صورت علمی و عملی تبیین شده و به آن ها گفته شود که هر چه به تولید ملی بها داده شده و گرایش جامعه به سمت حمایت از آن باشد، رشد جامعه بیشتر خواهد بود و در نهایت اقشار ضعیف هم سهمی از آن خواهند داشت.

رئیس دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص نقش مساجد در پیشبرد خواسته مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید ملی، اظهار داشت: ائمه جماعات مساجد مسجد می توانند  با فرهنگ سازی در خصوص حمایت از ثروت و تولید ملی، به صورت جدی این بحث را برای مردم تبیین کنند.

* ارتقای وضعیت اقتصادی مردم عبادت است

وی تأکید کرد: مساجد کشور باید در سال حمایت از تولید ملی، مراجعان مسجدی و اهل مسجد را توجیه کنند که حمایت از تولید ملی، ارتقاء وضعیت اقتصادی خانواده، تأمین سهل و آسان تر معاش زندگی را به دنبال خواهد داشت و این خود یک عبادت است.

حجت الاسلام و المسلمین نیکی ملکی خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور نیز، برنامه های خود را برای پیشبرد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی شروع کرده و در این خصوص، کتاب هایی برای اهل مسجد و به ویژه امامان جماعت در حال تدوین است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اقدامات جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص پیشبرد سیاست حمایت از تولید ملی، ائمه جماعات سراسر کشور، این شعار مقام معظم رهبری را به شعور ملی تبدیل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha