پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

یک مبلغ طرح هجرت بلند مدت استان گیلان تاکید کرد: مساجد باید از ابزارهای نوین آموزشی همچون نرم افزارهای مختلف دینی و کتابخانه های تخصصی و.. برخوردار باشند.

حجت الاسلام رحیمی امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان شفت در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با بیان اینکه مهم ترین رکن مساجد ائمه جماعات هستند، ابراز داشت: یکی از شاخصه های اصلی موفقیت روحانی مسجد در جذب و هدایت جوانان، دارا بودن شناخت صحیح و کافی از مسائل اجتماعی و فرهنگی روز جامعه می باشد.

وی همچنین یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در امر تبلیغ را دغدغه داشتن در خصوص امور فرهنگی مسجد عنوان کرد و افزود: یکی از ابزار مهم تبلیغ عملی برای مبلغان، خوش رفتاری نسبت به جوانان و نوجوانان است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان شفت محله ضیابر، با بیان اینکه امام خمینی(ره) بهترین الگوی عصر ماست که با وجود کهولت سن، جذابیت فراوانی را برای جوانان ایجاد می کرد، گفت: یک روحانی مسجد اگر چه خود از نظر سنی جوان نباشد اما بایدتلاش کند با آگاهی از مسائل فکری و عقیدتی جوانان، رابطه تنگاتنگ و محبت آمیزی با آنها برقرار کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی موثر و کلاس های آموزشی مورد نیاز در جذب و هدایت فکری جوانان و نوجوانان، اضافه کرد: آنچه که باید در انجام کارهای فرهنگی بیشتر مد نظر قرار گیرد این است که برنامه های فرهنگی برای جوانان و نوجوانان هدفدار و پر محتوا طراحی و اجرایی شود.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: با توجه به جنگ نرم دشمنان و استفاده آنها از ابزارهای روز برای منحرف کردن جوانان، مساجد باید از ابزارهای نوین آموزشی همچون نرم افزارهای مختلف دینی و کتابخانه های تخصصی و.. برخوردار باشند تا ضمن بی اثر کردن توطئه های دشمنان، مفاهیم عمیق دینی را به بهترین شکل به جوانان و نوجوانان منتقل کنند.

وی با بیان اینکه این مسجد یکی از مساجد فعال در زمینه کارهای فرهنگی است، ادامه داد: تجهیز کتابخانه ای با بیش از  پنج هزار جلد کتاب برای رشد آگاهی های علمی و دینی اهالی روستا، یکی از کارهای بزرگ صورت گرفته در این مسجد است که حتی در استان نیز کم نظیر است.

 گفتنی است: مسجد صاحب الزمان شفت محله ضیابر در پنج کیلومتری دهستان ضیابر قرار دارد که با داشتن 50 خانوار از توابع شهرستان صومعه سرا محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha