سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

امروز حوزه و دانشگاه وظیفه دارند با تبیین شخصیت اهل بیت‌(ع) و تلاش‌های آنان برای حفظ اسلام ناب، فرهنگ فاطمی را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی (خوشنویس) در گفتگو با حوزه نیوز با اشاره به جایگاه و عظمت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهارداشت: در قران کریم یکی از افتخارات حضرت مریم این است که مادر حضرت عیسی (ع) است، ولی حضرت فاطمه زهرا(س)مادر یازده امام  بودند.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) علاوه بر همسری امیرالمومنین(ع) دختر پیامبر خاتم(ص) بودند، افزود: پیامبر اکرم (ص) علاقه شدیدی به فاطمه زهرا(س) داشتند که با کمی دقت در این امر متوجه می شویم این علاقه رابطه ای فراتر از رابطه صرفا پدر و دختری دارد.

استاد برجسته حوزه علیمه قم در ادامه سخنان خود به بیان برخی از صفات و ابعاد شخصیتی صدیقه طاهرا(س) پرداخت و ابرازداشت: این بانوی بزرگوار تنها به عبادات و نیایش های خالصانه خود معروف نبود، بلکه ایشان در همه ابعاد زندگی الگوی تمام عیار بودند؛ به طوری که در مسئله انفاق تاجایی پیش رفتند که سوره هل اتی در شأن ایشان نازل گردید.

وی با بیان این مطلب که حضرت فاطمه زهرا (س) در راه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند ،گفت:از شاخص ترین ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا(س) دفاع از ولایت و حضرت علی (ع) بود که همین عامل شهادت مظلومانه ایشان را در پی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس با طرح این سوال که مگر حضرت فاطمه(س) چه کرده بود که این گونه شهید شد؟گفت: تمام ظلم ها و ستم ها بر حضرت زهرا‌(س) به خاطر این بود که ایشان طرفدارحق و حقیقت و از ظلم بیزار بودند ومی خواستند که عدالت حقیقی که همان حضرت علی (ع) بودند از بین نرود .

وی، تربیت  صالح فرزندان را از دیگر ویژگی های این بانوی بزرگوار دانسته و ادامه داد: از سلاله پاک این بانوی ارجمند 11 امام رشد کردند که تمامی آنها ویژگی مادر که همان ظلم ستیزی بود را دارا بودند و دراین مسیر جانفشانی کردند

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر احیای فرهنگ فاطمی درداخل و خارج کشور، بر هرچه باشکوه تر برگزار شدن عزاداری های ایام فاطمیه تاکید کردو ابرازداشت:برپایی مراسم های مصیبت اهل بیت دراین برهه از رمان بهترین تبلیغ برای تشیع می باشد، هرچند که ما باید در تبیین شخصیت ایشان و ابرویی که به زنان جامعه بخشیدند، بیشتر از اینها تلاش نمایم

وی تاکید کرد: امروز باید حوزه و دانشگاه و تمام پژوهشگران ضمن تبیین شخصیت اهل بیت(ع)، زحماتی که این بزرگواران  برای احیای اسلام کشیدند را گردآوری وبه جامعه ارائه کنند تا فرهنگ اهل بیت‌(ع) در کشورنهادینه شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha