یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 278464
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۱۱

کنترل جمعیت از دیدگاه اسلام با حضور روانشناسان حوزوی و خانواده‌های طلاب مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش حوزه نیوز در این نشست که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی روانشناس حوزوی با اشاره به مسئله کنترل جمعیت اظهار داشت: امروزه دیگر مسئله کنترل جمعیت به عنوان یک موضوع چالش بر انگیز مطرح نیست چرا که به عنوان یک تفکر و فرهنگ اجتماعی در جامعه نهادینه شده و مردم بر کنترل جمعیت بیشتر اقبال دارند.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب مسئله کنترل جمعیت یکی از مسائل مهم بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر گسترش جمعیت بسیار تاکید شد ولی دیری نپایید که بار دیگر مسئله کنترل جمعیت به مسئله چالش برانگیز تبدیل شده و اقدامات زیادی در آن زمان مخصوصا در دوران بعد از دفاع مقدس برای کنترل هر چه بیشتر جمعیت انجام شد.

این روانشناس حوزوی با بیان این مطلب که پیشرو این اقدامات کشورهای استعماری مخصوصا آمریکا بود گفت: در حال حاضر اگر بخواهیم با این آمار جمعیت کشور را محاسبه کنیم به ازای هر زوج یک و نیم فرزند می‌رسد که این بسیار خطرناک است .

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص کنترل جمعیت گفت: دیدگاه اسلام بر تکثر جمعیت است و در این زمینه روایات بسیاری از پیامبر اکرم‌(ص) وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد: در تمام جنبه‌های رشد فرزندان و تربیت آنها در آموزه‌های اسلام روایات فراوانی وجود دارد و نکات تربیتی آنها مورد بررسی قرار گرفته است به طوری که در روایات، وارد شده است که بر تمام سختی‌های اولاد پاداشی برای والدین قرار داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha