پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 278498
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان گفت: دین یک امر تفکیک‌ناپذیر از زندگی بشر است.

به گزارش حوزه‌نیوز، خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران در کنفرانس بین‌المللی ادیان و بیداری معاصر اظهار داشت: چنین همایش‌هایی برای رویارویی با چالش‌های پیش رو کمک می‌کند.

وی با اشاره به تاثیر ادیان در توسعه اندیشه انسانی گفت: ادیان، نقش کلیدی در حیات جوامع در طول تاریخ داشته‌ و امروز شاهد افزایش بیداری دینی در جوامع شده و دین در متن جامعه وجود دارد.

سیبوه سرکیسیان با بیان اینکه در برخی کشورها، دین وارد عرصه سیاسی و زندگی عمومی مردم شده است گفت: امروز بسیاری از جریانات سیاسی و اجتماعی را نمی‌توان بدون توجه به مباحث دینی تفسیر و تحلیل کنیم.

وی گفت: با نگاه به تاریخ متوجه می‌شویم که دین، عامل پیشرفت انسان بوده و به انسان‌ها کمک کرده که یک زندگی سازنده داشته باشند.

خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران تاکید کرد: تمدن انسانی همواره تحت تاثیر انگیزه‌های دینی بوده است و شواهدی وجود دارد که دین، منجر به تمدن شده است و معابد، قبل از شکل‌گیری  شهرها وجود داشته است.

وی با بیان این که دین ماهیت انسانی دارد افزود: دین، می‌تواند علم را جایگزین جهالت و نادانی کند و بررسی تاثیرات دین بر تمدن جهانی، بیانگر این مهم است.

سیبوه سرکیسیان گفت: اسلام، فرهنگ و تمدن غنی را ایجاد کرده که از نظر الهی، الهام بخش است.

وی بر توسعه فرهنگ صلح و عدالت تاکید کرد و ادامه داد: باید قدرت تحمل و مفاهمه را افزایش دهیم تا در مسئولیت‌های مشترک به یک نوع اجمال دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha