شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی به منظور تربیت مدرس، پژوهشگر و محقّق در عرصه بین الملل از بین طلاب و روحانیون واجد شرایط، برای تحصیل دررشته مطالعات اسلامی به زبان های انگلیسی و عربی، در مقطع سطح 4 دانش پژوه می پذیرد.

به گزارش حوزه نیوز، مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، به منظور تربیت مدرس، پژوهشگر و محقّق درعرصه بین الملل، برای تحصیل درمقطع سطح 4 رشته مطالعات اسلامی به زبان های انگلیسی و عربی از بین طلاب و روحانیون دانش پژوه می پذیرد.

اشتغال به تحصیل در حوزه های علمیه، داشتن روحیه و انگیزه کافی برای فعالیت در عرصه بین الملل، حداکثر سن 35 سال، ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت و داشتن تابعیت ایرانی  شرایط عمومی پذیرش در این دوره ها اعلام شده است؛ حافظان قرآن و نهج البلاغه، صاحبان تألیفات و پژوهش های منتشر شده و داوطلبان مسلط بر سایر زبان ها در اولویت پذیرش قرار دارند.

همچنین تسلط بر زبان مربوطه در حد مکالمه پیشرفته، موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه علمی و شرکت در اردوی پذیرش در تابستان از مهمترین شرایط  اختصاصی  پذیرش طلاب درمقطع سطح 4 رشته مطالعات اسلامی به زبان های انگلیسی و عربی می باشد.

طلاب و روحانیون واجد شرایط می توانند برای ثبت نام از 16 اردیبهشت ماه  تا 6 خردادماه، همه روزه از ساعت 16 الی 19 با در دست داشتن تصویر و اصل مدرک سطح سه و یا گواهی مبنی بر اتمام پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و تطبیق آن با حوزه، تا پایان شهریور ماه 1391، تصویر شناسنامه از تمامی صفحات و کارت ملی و کارت معافیت تحصیلی یا پایان خدمت، سه قطعه عکس 4×3، تکمیل فرم های ثبت نام و رزومه (زندگی نامه علمی) و برگه ارزیابی تحصیلی جدید (کتبی و شفاهی)، به  قم، 45متری صدوق، ابتدای خیابان مالک اشتر شرقی، پلاک 17، موسسه بین المللی مطالعات اسلامی مراجعه نمایند.

برپایه این گزارش، سئوالات آزمون ورودی سطح چهار انگلیسی از 3Interchange  ، دائره المعارف اسلام (چاپ لیدن هلند، مدخل های مربوط به تشیّع) و سطح 4 عربی نیز از صدی الحیاه (المرحله العالیه) وفلسفتنا (شهید صدر( و منابع مشترک هر دو دوره شامل نهایة الحکمة (کل کتاب)، تلخیص الإلهیات (ربانی گلپایگانی)، جستارهایی در کلام جدید (جمعی از نویسندگان)، مکاسب (محرمه و بیع) و کفایة الاصول (جلد یک و دو) طرح خواهد شد.

براساس اعلام مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی زمان توزیع کارت ورود به جلسه  آزمون ورودی 25 خرداد می باشد و آزمون زبان عمومی و تخصصی، یکشنبه 29 خرداد، ساعت 9 صبح و آزمون منابع مشترک، دوشنبه  30 خرداد، ساعت 9 صبح در محل  ساختمان این موسسه برگزار خواهد شد.

داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به  پایگاه اینترنتی مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی به نشانی www.iiis.ir  مراجعه ویا با شماره تلفن 8 – 2920036 0251 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha