چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

همایش تجلیل از اساتید و طلاب برتر حوزه علمیه خواهران گیلان با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه سطح استان در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع اساتید در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: اساتید وزنه هایی هستند که مهم ترین کار را در جامعه که همان انسان سازی است انجام می دهند.

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن بر ضد نظام اسلامی و روحانیت، ضمن اعلام هوشیاری برای مبارزه با جریان های شوم ، تصریح کرد: هم اکنون مهم ترین شیوه ای که دشمنان برای رسیدن به این اغراض پلید در پیش گرفته‌اند کمرنگ کردن نفوذ کلام روحانیون در جامعه و بین مردم است که با امکانات گسترده رسانه ای همچون رادیو، تلویزیون، ماهواره، فضاهای مجازی، کارتون  ها و فیلم های هالیودی درصدد عملی کردن این توطئه بزرگ هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان، سپس با مطرح کردن این سوال که آیا غیر از حوزه و حوزویان کسی هست نسبت به دروغ پردازی و شبه پراکنی دشمنان علیه اسلام و انقلاب، پاسخ گو باشد؟ ابراز داشت: باید اساتید و طلاب حوزه های علمیه با فراگیری علوم دینی و عقلی و نیز با استفاده از شیوه های نوین تبلیغی در برابر امواج تهاجامات فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین انصاری با اشاره به اینکه آموزش اخلاق در حوزه های علمیه نسبت به سایر مراکز آموزش عالی از اهمیت و اولویت بسیار بالاتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز باید اساتید به طلاب حوزه های علمیه ارائه کنند ترویج عرفان عملی به جای عرفان نظری است چرا که امام (ره) نیز با رد عرفان نظری در یکی از بیاناتشان اشاره کردند که بسیجیان انسان هایی هستند که ره صد ساله را یک شبه طی کردند و این یعنی عرفان عملی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha