سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: جهت دهی توحیدی و ولایی به رفتارهای مردم از مهمترین رسالت‌های روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی طی سخنانی در همایش طلاب و روحانیون استان لرستان که در مصلای خرم آباد برگزار شد با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز رسالت روحانیت به عنوان شاگردان مکتب امام صادق‌(ع)  تداوم رسالت پیامبران الهی است .

وی افزود: تبیین نقش محوری توحید و ولایت در زندگی افراد و حراست از اعتقادات دینی مردم از مهمترین رسالت‌های روحانیت است.

امام جمعه خرم آباد همچنین با بیان این که پرداخت زکات یکی از مهمترین احکام نورانی اسلام است گفت: احیای سنت‌های اسلامی همچون زکات در محور مساجد از جمله طرح‌های بسیار خوبی است که در آن محوریت کار با امام جماعت است.

وی در ادامه با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا‌(س) گفت: خداوند در سوره کوثر که کوچکترین سوره قرآن است بزرگترین شخصیت تاریخ(حضرت زهرا‌(س) ) را به خوبی معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا‌(س) مظهر اسماء حسنای الهی است اظهار داشت: صدیقه طاهره عطیه الهی و الگوی بی نظیری برای همه مردم حتی امامان معصوم‌(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولایتمداری استان لرستان خاطرنشان کرد: این استان بیش از 50 شهید روحانی و عالم را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی همچنین با تشکر از خیرینی که علما را ملجا  و پناهگاه خویش می دانند افزود: امید است این گونه همایش ها گامی استوار در معرفی ایده اسلامی از مسجد محوری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha