یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطیب

حوزه / امام جمعه اهل سنت قشم گفت: مسجد باید پناهگاه و منشأ امید برای مؤمن باشند و در این بین ارتباط مستحکم با مساجد بسیاری از مشکلات را قابل حل خواهد کرد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، امروز در همایش مسجد پایگاه وحدت و امید که در سالن غدیر شهرداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر دلالت نفس آیات قرآن کریم، مسجد محور وحدت است و این رسالت مسجد در طول تاریخ است.

وی افزود: مشکلات و آسیب‌های فکری، اعتقادی و فرهنگی را می‌توان با محوریت مساجد کاهش داد، چرا که نقش مسجد از صدر اسلام به عنوان پناهگاهی برای آلام مردم بوده است.

امام جمعه اهل سنت قشم، با بیان اینکه برخی از رسالت‌های مسجد به فراموشی سپرده شده، بیان کرد: مساجد باید محلی برای تجمع و روحیه گرفتن مردم و اتاق فکری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

شیخ خطیبی ادامه داد: امروز جاذبه مساجد نباید در معماری‌های زیبا خلاصه شود، بلکه باید جذابیت‌های آن برای جذب و حضور پر رنگ افراد و اقشار مختلف مردم باشد.

وی با تأکید بر اینکه علم و آگاهی بخشیدن به افراد جامعه بایستی در مساجد دنبال شود، اظهار کرد: در طول تاریخ، انسان‌های بسیاری بر اساس فقدان معلومات کافی، سبب ضربه به اسلام شده‌اند.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: مسجد باید پناهگاه و منشأ امید برای مؤمن باشند و در این بین ارتباط مستحکم با مساجد بسیاری از مشکلات را قابل حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha