سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت استان هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار و دیدگاه های خود را نسبت به مسائل مختلف ارائه کردند .

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، امام جمعه اهل سنت قشم به بیان فضایل ماه مبارک رمضان پرداخت و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان را ماه وحدت و همگرایی، تقوا و بصیرت می دانیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: قرآن محور وحدت است و این ماه هم به تعبیر قرآن، ماه قرآن است و انشاءلله حول این محور به آن وحدت و یکپارچگی عملی که زیبنده جامعه اسلامی است، دست پیدا کنیم .

امام جمعه اهل سنت قشم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین بصیرت پرداخت و گفت:بصیرت برگرفته از تقواست. نوری که انسان با آن می تواند راه برود و فرقانی که بتواند حق را از باطل تشخیص بدهد نتیجه همین تقوا است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که همه ائمه جمعه هم خود این بصیرت را داشته باشند و هم در جامعه ایجاد کنند. بصیرتی که در این برهه از زمان بسیار حائز اهمیت و سرنوشت ساز است.

شیخ محمد صدیق فهیمی امام جمعه  سوروی بندر عباس در مورد رویت هلال ماه مبارک رمضان و عید فطر تاکید کرد: ملاک حلول ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر اعلام از طرف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باشد.

شیخ محمد شریف وحیدی امام جمعه هرنگ بستک نیز در این نشست گفت: این فرصتی گرانبهاست که نصیب ما شده تا به راهنمایی بندگان خدا و هدایت انسانها بپردازیم و باید با سخنان حکمت آمیز و اندرزهای نیکو مردم را به راه پروردگار دعوت کنیم . حیف است که این فرصت خدادادی هدر داده شود.

وی افزود: این توفیق بستگی به وحدت و صفوف یکپارچه ما دارد.

وحیدی با ذکر حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) در خصوص اهمیت وحدت گفت: رمز موفقیت و پیروزی اتحاد و همدلی است و رمز فروپاشیدگی اختلاف و بد دلی است.

سید احمد پوازی امام جمعه لافت نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری اعتقاد قلبی و توجه ویژه ای به وحدت دارند و همیشه برآن تاکید می ورزند، چند مورد از بیانات و دیدگاه های معظم له را در مورد اهل سنت و ضرورت وحدت بیان کرد.

پوازی در ادامه به بیان دغدغه های اهل سنت پرداخت و مواردی که ائمه جمعه بخصوص در روستاها با آن مواجه هستند را برشمرد.

وی نقش ایمان را در برابر هجوم رسانه هایی مثل اینترنت و ماهواره ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با سعه صدر و دادن تذکر و نصیحت به راهنمایی افراد بپردازیم با دچار اشتباه نشوند

پوازی در خصوص استقبال مردم از انجام اعمال دینی درخواست کرد که با توجه به مقررات و قوانین مجوز های ساخت مساجد با سرعت بیشتری اعطا شود.

امام جمعه لافت در ادامه تاکید کرد: همه بزرگان همسو و همدل اعتقاد قلبی و راسخ به نظارت نظام جهوری اسلامی داریم .

شیخ احمد خنجی امام جمعه پارسیان نیز گفت: جامعه اسلامی نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد. این دو امر مهم می تواند باعث ایجاد جامعه سالم در کشور عزیز اسلامی  باشد و انشاالله ما بتوانیم آن را به نحو احسن انجام دهیم.

وی افزود: این دو مسئولیت در هدایت و ارشاد مردم بسیار ظریف است و ایجاب می کند که با درایت کامل و احتیاط های لازم ، جامعه را به سوی صلاح و فلاح و اتحاد و انسجام به پیش ببریم و این وظیفه تک تک ماست.

امام جمعه پارسیان ادامه داد: برای پیشرفت این دو امر اسباب و لوازمی لازم است و  پیشنهاد کرد دفاتری در مراکز بخش ها و شهرستانها ایجاد شده تا مردم راحت تر بتوانند با مسئولین امر تماس بگیرند .

وی ابراز امیدواری کرد در ماه پر خیر و برکت رمضان همه بتوانند مردم را در راه تقوا و انسجام  و اتحاد راهنمایی کنند و در پایان تسریع در احداث مدرسه علوم دینی کوشکنار را خواستار شد.

شیخ محمد صدیق بهجت امام جمعه بندر لنگه نیز گفت : ماه مبارک رمضان در صدر اسلام ماه جهاد و تلاش و کوشش و پیروزی و موفقیت  بوده است .

وی با تذکر خطر افراطی ها  و متحجرین گفت: ضرباتی که به پیکر اسلام وارد شده از طرف افراطی ها و متحجرین است و ما باید کاملاً هوشیار باشیم و آگاهی بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مریدی در پایان سخنان ائمه جمعه به سئوالات و درخواست های ائمه جمعه اهل سنت پس از سخنان آیت الله نعیم آبادی پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha