سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام حاجبی

حوزه / حجت‌الاسلام حاجبی در جلسه شورای عفاف و حجاب قشم گفت : فرصت گردشگردی سالم و مومنانه را باید در جزیره تقویت کنیم تا امنیت را برای گردشگرانی که با خانواده می آیند حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم شب گذشته در جلسه عفاف و حجاب که در حسینیه دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن بر شمردن نقاط قوت و ضعف های در اجرای عملیات طرح عفاف و حجاب در سطح شهر، اظهار کرد: طرح های خلاقانه همراه با فعالیت های بسیار ارزشمند و با حمایت های سازمان منطقه آزاد و گروه های مردمی در اماکن، اسکله و شناور ها و مناطق هدف دیگر در ایام نوروز اجرایی شد.

وی افزود: نصب بنر های تبلیغاتی برای عفاف و حجاب در سطح شهر، استقرار طلاب خواهر در اسکله شهید ذاکری همراه با برنامه های متنوع همه و همه سرمایه های اجتماعی است که برای آگاهی مردم و بویژه بانوان ایرانی در طول عید انجام شده است.

امام جمعه قشم بیان کرد: در زمینه عفاف و حجاب بنده برای اینکه کار با جدیت بهتری صورت بگیرد در طرح میدانی ورود کردم تا با هماهنگی بهتر کارها پیش رود.

حجت‌الاسلام حاجبی عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف در خصوص این فعالیت ها نبود اطلاع رسانی دقیق و جامع و نظارت ضعیف اجرایی است که کارها را در این حوزه لنگ می کند.

وی افزود: فرصت گردشگردی سالم و مومنانه را باید در جزیره تقویت کنیم تا امنیت را برای گردشگرانی که با خانواده می آیند حفظ شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قشم ادامه داد: نبود جدیت در برخی از دستگاه های اجرایی جزیره در اجرای طرح عفاف و حجاب نیز خود معضلی ایجاد کرده ولی البته باید متولیان دارای برنامه خلاق و ابتکاری برای روند اجرای آن در سطح جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: شورای تشویق افراد، اصناف در قشم تشکیل شد که برخی از کسبه ها واقعا امین و اهل رعایت هستند که باید تشویق می شدند و آنهایی که به ایجاد ناهنجاری در جامعه کمک می کردند نیز تنبیه می شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیاز ها در سطح جزیره یک مسجد که پایگاه گروه های مردمی باشد نیاز بود که کار آن شروع شده و به امید خدا پایان یابد.

امام جمعه قشم با بیان اینکه از ظرفیت ائمه جمعه اهل سنت شهرستان باید بهره برد، افزود : این عزیزان در شهر ها و روستای های جزیره کارهای فرهنگی خوبی همگام با نظام انجام می دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha