جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا جوکار- امام جمعه شهر قدس

حوزه/ حجت الاسلام جوکار گفت: در قشم هیچ روستای بدون مسجد چه شیعه و چه اهل سنت نداریم و خوشبختانه طلاب مدارس علمیه قشم علاوه بر پوشش مساجد، در مدارس و دانشگاه های منطقه حضور پر رنگی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه قشم، صبح امروز در بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه امام جعفر صادق(ع)، گفت: مدرسه امام صادق(ع) با 100طلبه و مدرسه ریحانة النبی(س) خواهران با 70طلبه، به عنوان دو مدرسه شیعیان در این منطقه، مکمل فعالیت های نظام اسلامی در منطقه هستند و رویکرد آنها تعامل خوب با حوزه های اهل سنت است.

امام جمعه قشم با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه حوزه انقلابی، افزود: خوشبختانه رویکرد مدارس علمیه این منطقه، رویکرد انقلابی است.

حجت الاسلام جوکار با بیان اهمیت حفظ وحدت، افزود: امروز تنها کشوری که علَم وحدت را بلند کرده است جمهوری اسلامی ایران به پرچمداری رهبر معظم انقلاب است و این روش صحیح نیز در حوزه های علمیه ما تجلی پیدا کرده است.

امام جمعه قشم با بیان اینکه توسعه مدارس علمیه و مراکز دینی همه به برکت انقلاب اسلامی بوده است، تاکید کرد: در قشم هیچ روستایی بدون مسجد چه شیعه و چه اهل سنت نداریم و خوشبختانه طلاب مدارس علمیه قشم علاوه بر پوشش مساجد، در مدارس و دانشگاه های منطقه حضور پر رنگی دارند.

وی در پایان با اشاره به تعامل خوب شیعه و سنی در قشم، گفت: منطق ما این است که مسجد و عالم اهل سنت همانقدر برای ما اهمیت دارد که مسجد و عالم شیعه اهمیت دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha