پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی گفت: راه حل مشکلات جهان اسلام و رهایی از یوغ مستکبران عالم این است که تقریب و وحدت را دنیای اسلام در متن نظامات علمی و آموزشی دنبال کنیم و با حفظ مواضع هر مذهب، تنها به مشترکات توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، آیت الله اعرافی، ظهر امروز با حضور در نمایندگی جامعه المصطفی در جزیره قشم، از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد و در جریان برنامه ها و فعالیت ها قرار گرفت.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در جمع طلاب،اساتید و مدیران نمایندگی المصطفی در جزیره قشم و تعدادی از برادران اهل سنت، گفت: المصطفی امروز تجربه بدیعی از یک نهاد حوزه ای پیشرو است که آغوش خود را برای همه مذاهب گشوده و در نگاه کلان ما هدف وحدت دنیای اسلام و نزدیکی همه مذاهب و همچنین خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی ادامه داد: تاریخ دنیای اسلام همواره این را نشان می دهد که یک درهم تنیدگی خاصی بین شیعه و سنی بوده است و اکنون نیز همه ما وظیفه داریم نگذاریم این پیوند و انسجام کمرنگ شود.

آیت الله اعرافی افزود: راه حل مشکلات جهان اسلام و رهایی از یوغ مستکبران عالم این است که تقریب و وحدت را دنیای اسلام در متن نظامات علمی و آموزشی دنبال کنیم و با حفظ مواضع هر مذهب، تنها به مشترکات که کم هم نیستند، توجه شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به دشمنی های نظام سلطه با اصل اسلام، گفت: امروزه مستکبران و زورگویان عالم به دنبال حذف اصل اسلام ناب از صحنه هستند، لذا باید همه ما اعم از شیعه و سنی، در یک صف واحد در مقابل آنان بایستیم و نگذاریم فتنه های شوم آنها در منطقه و جهان محقق شود.

وی در پایان خطاب به طلاب نمایندگی المصطفی در جزیره قشم، گفت: قدر یادگیری زبان فارسی را بدانید و این فرصت را غنیمت بشمارید، چرا که بالاترین خدمت را به زبان فارسی مرکز المصطفی کرده است و چندین میلیون نفر اعم از طلاب و خانواده ها و مخاطبان آنان، با زبان فارسی آشنا شده اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha