جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بی نیاز - معاون پژوهش المصطفی

حوزه/جامعه المصطفی در هفته پژوهش در تمام مراکز علمی و تربیتی و پژوهشی این مرکز علمی در داخل و خارج از ایران برنامه هایی را برگزار خواهد نمود و نشست های علمی مختلفی برگزار و نمایشگاه های مختلفی در واحد های صفی برپا می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک ایام خجسته این ماه تصریح کرد: تقارن هفته پژوهش با ماه ربیع و ولادت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق(علیه السلام) را به فال نیک گرفته، امیدواریم برکت روز افزونی داشته باشد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که جامعه المصطفی در شهر های مختلف ایران بیش از 40 مجتمع آموزشی و مراکزی علمی و پزوهشی و فرهنگی دارد، ابراز داشت: جامعه المصطفی در بیش از 60 کشور جهان حضور رسمی داشته، تا کنون از 130 ملیت جهان بالغ بر 40 هزار نفر دانش آموخته را تربیت نموده است.

وی به سطوح مختلف ارائه شده در جامعه المصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: آموزش به مثابه شاخه ها و برگه های درخت بوده، شاخ و برگ های سرسبز این درخت توسط آموزش شکل می گیرد و گل ها، میوه ها و ثمرات آن تولیدات علمی و پژوهشی است.

وی افزود: معتقدیم، پژوهش و آموزش مکمل هم هستند؛ چرا که پژوهش باعث تعمیق علمی آموزش شده، درخت تنومند و سرسبز علم و معرفت با همکاری آموزش و پژوهش به ثمر می نشیند.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز افزود: هفته پژوهش فرصتی است تا تولیدات علمی و پژوهشی مراکز علمی و پژوهشی در معرض سمع و نظر دیگران قرار گرفته، از پژوهشگران، محققان و فرهیختگان عرصه های علم و معرفت تکریم و تجلیل به عمل آید.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که جامعه المصطفی هر ساله تولیدات علمی پژوهشی مختلفی را رقم می زند، ابراز داشت: جامعة المصطفی همواره از برکات زیادی در این راستا برخودار بوده  است و در هفته پژوهش نیز در تمام مراکز علمی و تربیتی و پژوهشی خود در داخل و خارج از ایران برنامه هایی را برگزار و نشست های علمی مختلف و نمایشگاه های گوناگون در واحد های صفی برپا می گردد.

وی افزود: در برخی از نمایندگی های خارج کشور نمایشگاه های بین المللی کتاب برگزار می گردد، معاونت پژوهش نیز به عنوان متولی اصلی هدایت کننده برنامه ها به صورت مستقل چندین برنامه را برگزار خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز افتتاح سامانه آماری فعالیت های پژوهشی المصطفی در سالن نمایشگاه طبقه هم کف سازمان مرکزی را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد و ابراز داشت: سرکشی از واحد های آموزشی و پژوهشی مراکز، مجتمع های آموزشی و مراکز پژوهشی از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه متمرکز و جامع دستاوردهای پژوهش جامعه المصطفی از دیگر برنامه هایی است که با حضور قائم مقام رباست المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر برگزار خواهد شد.

وی برگزاری شورای المصطفی در پژوهشگاه بین المللی جامعة المصطفی را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان نمود و اظهار داشت: هر ساله جلسه شورای پژوهش المصطفی به منظور ارائه گزارش ها و تجلیل از دست اندرکاران پژوهشی برگزار می گردد.

معاون پژوهش جامعة المصطفی، تکریم سالانه فعالان پژوهشی را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان کرد و ابراز داشت: تجلیل از مدیران مسئول نشریات جامعه المصطفی و سردبیران مجلات از مهمترین برنامه های این هفته در جامعة المصطفی به شمار می رود.

وی با بیان این که 100 نشریه فرهنگی و عمومی در جامعه المصطفی منتشر می گردد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 48 نشریه به مجلات تخصصی، دانش پژوهی و علمی  اختصاص یافته به صورت مداوم منتشر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در ادامه با بیان این که جامعه المصطفی در هفته پژوهش تعداد زیادی از اساتید برتر پژوهشی را شناسایی نموده است، یادآور شد: در هفته پژوهش از گروه های مختلف فعالان علمی و پژوهشی المصطفی که در طول سال فعالیت های فاخری داشته، آثار، مجلات و نشریات علمی ارزنده ای را ارائه نموده اند، تجلیل خواهد شد.

وی تجلیل و تکریم از فارغ التحصیلان و طلاب سطوح بالای تحصیلی در جامعة المصطفی را از دیگر برنامه های هفته پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: تجلیل و تکریم از انجمن های علمی پژوهشی و تشکل های پژوهشی برتر از دیگر برنامه های اجرایی هفته پژوهش در جامعة المصطفی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با بیان این که علاوه بر پژوهشگاه بین المللی المصطفی 16 مرکز پژوهشی در ایران فعالیت می کند، ابراز داشت: در هفته پژوهش از 18 پژوهشگر برتر، 10 انجمن علمی پژوهشی و 2 تشکل علمی پژوهشی برتر تقدیر و جوایزی اهداء خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه جامع دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی در مصلای تهران را از دیگر برنامه هایی دانست که با مشارکت مراکز حوزوی برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در پایان خاطرنشان کرد: در پایان هفته پژوهش، روز یکشنبه 3 دی ماه شورای پژوهش المصطفی با حضور ریاست المصطفی برگزار و کلیه مدیران و معاونان پژوهشی المصطفی حضور به هم رسانده، برنامه های متعددی از جمله اعلام نتیجه رتبه بندی پژوهشی صفوف مراکز المصطفی، همزمان با پایان هفته پژوهش ارائه شده از مراکز نمونه تقدیر و تکریم خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha